י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חשיפת 'בחדרי'

בש"ס יטענו לשופט: לא מדובר בשוחד בחירות

המפלגה הספרדית שסובלת מהתנכלות התנועה לאיכות השלטון נאלצת להשיב ליו"ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר מדוע חרף העתירה נגדם, אין בקמפיין שלהם לקראת הבחירות משום 'שוחד בחירות'

בש"ס יטענו לשופט: לא מדובר בשוחד בחירות
יו"ר ש"ס נואם בטבריה צילום: דוד כהן, פלאש 90

16 יום בלבד ליום הבחירות: קמפיין ש"ס בסכנה לאחר ש'התנועה לאיכות השלטון' עתרה לוועדת הבחירות בטענה כי קמפיין המצ'ינג המבקש להכפיל מצביעים בתמורה לאות בספר התורה הוא שוחד בחירות.

כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', עורכי הדין מטעם התנועה לאיכות השלטון פנו ליו"ר ש"ס השר אריה דרעי בדרישה לקבל הבהרות תוך איום חד משמעמי כי הם יפנו באופן משפטי לוועדת הבחירות או לבית המשפט בדרישה להפסיק את הקמפיין.

היום (שני) לאחר שהעתירה הגיעה לידיו, קבע יו"ר וועדת הבחירות השופט חנן מלצר כי על מפלגת ש"ס להשיב עד למחר בשעה 16:00 מדוע קמפיין המצ'ינג שכונה 'יוסף עליכם' אינו בגדר "שוחד בחירות".

כזכור, לידי 'בחדרי חרדים' הגיעה פנייה ששיגרו מהתנועה לאיכות השלטון לידי תנועת ש"ס ובה נכתב כי "מהמודעה עולה כי כל אדם שנרתם לפרוייקט האמור, ומצליח להביא תומך חדש לש"ס, כמו גם כל התומכים החדשים - שיזכו לקבל אות על שמם בספר תורה שיוכנס לכותל המעריב", ומזה אומרים מהתנועה לאיכות השלטון "עולה חשד לשוחד בחירות".

עורכי הדין החתומים על הפנייה שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים' מציינים במכתבם כי, "הבטחה זו בסמוך לבחירות בהן מפלגת ש"ס מתמודדת מעלה חשש ממשי לפגיעה בטוהר הבחירות ולביצוע עבירה של שוחד בחירות ואף מהווה תעמולת בחירות האסורה על פי חוק".

בסיכום הפנייה עורכי הדין החתומים על הדרישה עו"ד זהר אלטמן - רפטל ועו"ד גל רבינוביץ מבקשים מש"ס לחדול מפרסום הקמפיין כשהם מצמידים לפנייתם איום, כי הם שוקלים את צעדיהם ובהם גם צעדים משפטיים.

עורך הדין תומר נאור, ראש האגף המשפטי ב'תנועה לאיכות השלטון' מציין "על פניו מדובר בהפרה בוטה של דיני הבחירות, עד כדי מתן שוחד בחירות של ממש לבוחרים פוטנציאלים, ובניגוד לחוק".

"ככל שלא יוסרו המודעות והמבצע הבלתי חוקי הזה יסתיים, נאלץ לבחון את המשך צעדינו המשפטיים, לרבות פנייה ל'ועדת הבחירות המרכזית' על מנת שתורה למפלגת ש"ס לחדול מחלוקת המתנות".

ש"ס ועדת הבחירות המרכזית מצינג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד