י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אחרי הפסילה

בן-גביר עתר לבג"צ בשל אי קידומו ברשימה

בעקבות התעמרות מערכת המשפט באנשי 'עוצמה יהודית', הגיש נציג המפלגה עורך הדין איתמר בן-גביר עתירה לבג"צ על דחיית בקשתו להתקדם ברשימת איחוד מפלגות הימין

בן-גביר עתר לבג"צ בשל אי קידומו ברשימה
בן גביר צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

לאחר שיו"ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר דחה את בקשתו לקדמו למקום החמישי ברשימת איחוד מפלגות הימין, ולקדם נציג עוצמה יהודית נוסף למקום השמיני ברשימה, זאת בעקבות פסילתו של ד"ר מיכאל בן ארי, הגיש היום (שני) עו"ד איתמר בן גביר עתירה כנגד ההחלטה לבית המשפט העליון. בן גביר טוען שאין להסתפק בקידומו למקום השביעי אלא יש לקדמו למקום החמישי שנשמר לנציג עוצמה.

בעתירה שהגיש לבג"צ נכתב כי בעקבות החלטת בית המשפט לפסול את ד"ר בן ארי נפגע ייצוגה של עוצמה יהודית ברשימת איחוד מפלגות הימין באופן משמעותי, ולפיכך מתבקש בית המשפט לאפשר לקדם את בן גביר למקום החמישי ונציג עוצמה נוסף למקום השמיני, על מנת שבוחרי עוצמה יהודית יוכלו להצביע מבלי שתיפגע יכולתם להצביע למפלגה ללא ייצוג משמעותי לנציגיהם בכנסת.

עו"ד בן גביר אומר כי "לאחר שבית המשפט העליון בהחלטה מבישה החליט לפסול את חברי ד"ר בן ארי, אני מקווה כי ייעשה הצדק ובית המשפט יתקן במקצת את העוול שנגרם לבוחרי עוצמה ויאפשר את קידומי וקידום נציג עוצמה נוסף למקומות המקוריים שהיו שמורים לנציגינו. אני מבין שמערכת המשפט בלחץ ולא רוצה שנציגי עוצמה יכנסו לכנסת אך מעריך שגם מהמקום השביעי נעשה זאת והדרישה לקדם אותי נובעת מרצון הבוחרים ורצון להכניס נציג עוצמה נוסף".

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', על מניעת מועמד 'עוצמה יהודית', ח"כ לשעבר ד"ר מיכאל בן ארי מלהשתתף בבחירות לכנסת ה-21 הוחלט ברוב של שמונה מתוך תשעת חברי ההרכב, לאחר ששופטי הרוב אימצו בעניין זה את חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה לפיה יש במעשיו ובהתבטאויותיו של ד"ר בן ארי משום הסתה לגזענות כמטרה דומיננטית ומרכזית של משנתו.

בית המשפט סבר בדעת רוב כי בעניינו של בן ארי אכן הוצגה "מסה ראייתית קריטית" מוכחת ומשכנעת באיכותה ובכמותה, הכוללת התבטאויות חד-משמעיות, ברורות וקשות החוזרות ונשנות לאורך השנים – אך בדגש על השנתיים האחרונות – כנגד הציבור הערבי בישראל.

צבר ההתבטאויות הללו, שחלקן הועלו לעמוד הפייסבוק של "עוצמה יהודית עם מיכאל בן ארי" והדברים שנאמרו בקולו של ד"ר בן ארי, יש בהן לדעת שופטי הרוב משום ליבוי יצרים וחרחור איבה ומדנים עד כדי ביזוי שיטתי ומכוון של הציבור הערבי בישראל, נטען בנימוקי ההחלטה.

בהסברים שניתנו על ידי ד"ר בן ארי ובא כוחו לא מצאו שופטי הרוב חזרה של ממש מן הדברים או הבעת חרטה עליהם. לעומת זאת, ככל שהדבר נוגע למועמדותו של עו"ד בן גביר לא מצא היועץ המשפטי לממשלה ובית המשפט אף הוא לא מצא כי התשתית הראייתית שהוצגה בקשר אליו עומדת ברף המחמיר הנדרש לביסוס עילת הפסילה של הסתה לגזענות.

בנימוקי ההחלטה ציינו השפטים: "ויודגש – עילה זו של הסתה לגזענות שבגינה נמנעה השתתפותו של בן ארי בבחירות לכנסת, היא עילה העומדת לעצמה ויש לה משנה תוקף ומשמעות מיוחדת במדינת ישראל כמדינתו של העם היהודי, שידע מאז ומקדם על רקע זה רדיפות וסבל שאין להם אח ורע באומות העולם". לטענת בג"צ, הכשרת מועמדותו של ד"ר בן ארי בנסיבות אלה היה בה משום מתן לגיטימציה לשיח הגזעני כשיח לגיטימי במדינת ישראל.

איתמר בן גביר איחוד מפלגות הימין מיכאל בן ארי עוצמה יהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד