י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
תעצור את ההתחרדות?

ראש העיר מנסה להרגיע את הרוחות "למנוע מפח נפש עתידי מהרוכשים"

"כמו שאני דואגת לשכונות מותאמות בצביונן לציבור החרדי כך אוודא ששכונת נווה שמיר תישאר שכונה המותאמת בצביונה עבור הציבור הכללי", מבהירה ראש העיר בית שמש עליזה בלוך בנוגע לשכונה החדשה שנבנית

ראש העיר מנסה להרגיע את הרוחות "למנוע מפח נפש עתידי מהרוכשים"
אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בעקבות הסערה שפורסמה ב'בחדרי חרדים', לפיה ראש העיר עליזה בלוך מבקשת למנוע את התחרדות העיר בית שמש בכך שהיא מצהירה כי השכונה הנבנית "נווה שמיר" מיועדת לציבור הכללי למרות שחלק ניכר מהזוכים הם חרדים, כעת היא מבקשת להרגיע את הרוחות.

בהודעה ששיגרה היום (ראשון) בלוך בקבוצת ווטסאפ 'הנהלת העיר בית שמש' ביקשה ראש העיר להרגיע את המתח שנוצר בשבועות האחרונים בעקבות הפרסום ב'בחדרי חרדים' ומבקשת מחברי מועצת העיר להרגיע את הרוחות בקרב האוכלוסיה החרדית.

"הערב יתקיים בע"ה כנס לזוכים בתכנית מחיר למשתכן בנווה שמיר", פותחת בלוך את הודעתה, כשהיא מבהירה כי, "בית שמש הייתה ותהיה עיר שפתוחה לכלל המגזרים והעדות ללא הבדלים".

לדברי בלוך, "רמת בית שמש ד' ונווה שמיר תוכננו כך שרמת בית שמש ד תותאם לצביון המגזר החרדי ואילו נווה שמיר תותאם לצביון הציבור הכללי", בלוך מציינת עוד כי "אני רואה חשיבות רבה מאוד לשמור על ההסכמות העבר האלו ולא להפוך את הנושא לוויכוח חרדי/חילוני וכן למנוע מפח נפש עתידי מהרוכשים".

"אני אומרת בכנס באופן ברור שכמו שאני דואגת לשכונות מותאמות בצביונן לציבור החרדי כך אוודא ששכונת נווה שמיר תישאר שכונה המותאמת בצביונה עבור הציבור הכללי. אני חושבת שכמנהיגי ציבור יש לנו אחריות לשמור על ההסכמות האלו ולמנוע מאבקים מיותרים", מבקשת בלוך מחברי המועצה החברים בקואליציה.

בנוסף, בלוך סיפרה עוד לחברי המועצה כי היא שוחחה היום עם שר האוצר משה כחלון, "אנחנו מנסים לקדם את האפשרות לתת אופציה למי שיהיה מעוניין בכך להעביר את הזכייה מנווה שמיר לרמת בית שמש ד".

כזכור, 'בחדרי חרדים' דיווח כי ראש העיר בית שמש בלוך הבהירה לזוכי המחיר למשתכן החרדים כי השכונה הנבנית בנווה שמיר תהיה שכונה למגזר הכללי ולא רק לאוכלוסייה החרדית.

דברי בלוך הגיעו לאחר שהתברר כי רוב זוכי 'מחיר למשתכן' בשכונה הם חרדים, כאשר הפרויקט מחולק ל 64 יחידות דיור שמוצעים למכירה עבור המגזר הכללי, אך בעקבות הדיווח הבוקר, הללו ימנעו מלרכוש דירה במקום.

ראש עיריית בית שמש עליזה בלוך הבהירה כי "בית שמש גדלה ומתרחבת ברוך השם. בית שמש היא עיר מעורבת שתתאים עצמה לכלל המגזרים ותשאף להישאר עיר בה חיים זה לצד זה כלל המגזרים במדינת ישראל".

בלוך הבהירה עוד כי "כל מי שיגור בשכונת נווה שמיר ידע שהשכונה תהיה בעלת צביון כללי. גם כאן זה מתבטא במבנים מותאמים, מבני ציבור וכלל הצביון של השכונה. כך למשל הונחה אבן פינה לקנטרי במקום שנועד לתת מענה לציבור הכללי וכמובן מבני החינוך וכלל השירותים המותאמים לציבור זה ולציבור שיבחר לחיות בתנאים סביבתיים אלה".

בית שמש עליזה בלוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד