י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
חודש אחרי האלבום השלישי

צפו: "יגעתי" של אלי מרקוס - עכשיו הקליפ

"יגעתי" זהו שם האלבום השלישי שהשיק הזמר אלי מרקוס לפני כחודש, כעת הוא מפרסם קליפ ייחודי לשיר הנושא ואומר, "היה ברור שנרצה להמחיש את המאמץ והיגיעה באופן ויזואלי מרהיב באמצעות הקליפ שמלווה את השיר" 

צפו: "יגעתי" של אלי מרקוס - עכשיו הקליפ
הזמר אלי מרקוס צילום: צילומסך

חודש אחרי השקת האלבום השלישי, יָגַעְתִּי, משחרר היוצר והזמר אלי מרקוס, מארה"ב את הקליפ לשיר הנושא של האלבום.

הקליפ המרהיב צולם בארה"ב והוא עוקב אחרי ילד שנזרק לתחרות אתגרית ורוצה להצליח בכל כוחו. מרקוס מזניק אותו ומלווה אותו במסלול המכשולים בדרך להגשמת החלום. עד להצלחה והפעלת ה'באזר' עוברת הילד רצף של אתגרים, כמעט כמו בחיים, שכוללים אש, אדמה ורוח, וצולח אותם בסיפוק גדול רק אחרי שהוא התאמץ ויגע ולא ויתר לעצמו.

"כשהגיע הרעיון לצלם קליפ מהאלבום, היה ברור לנו ששיר הנושא 'יגעתי', הוא בעל המסר הכי עמוק, והוא הכי מתאים להכין קליפ וידיאו משלו". בהשלכה על המסר המרכזי, נראה שמרקוס והצוות שלו, בהחלט "יגעו" על הקליפ.

מלבד העלות המטורפת יחסית לקליפ חסידי, הרי שעשרות אנשי צוות הפקה ואפקטים איישו את אולפן הצילומים. כך למשל, כדי לדמות מסלול מכשולים אקטיבי, נפרסו מסביב ועל הרצפה עשרות מסכי לד. כדי לסבך את המסלול עוד יותר, הוסיפו אנשי האפקטים להבות אמיתיות, שבדיעבד לא נעשה בהם שימוש, מהנדס הבטיחות של כיבוי האש אסר על הפעלתם, ואישר במקומם זיקוקי דינור...

בדיעבד, אלי מרקוס מרוצה מאוד: "יגעתי ומצאתי, זה פתגם (ושיר) עם מסר מאד עמוק", הוא מסביר, "היה ברור שנרצה להמחיש את המאמץ והיגיעה באופן ויזואלי מרהיב באמצעות הקליפ שמלווה את השיר, אני מרגיש שהיתה לנו סייעתא דשמיא וב"ה הצלחנו. המסר חזק ומלווה את האדם בכל מעגל חייו – אדם צריך לזכור שאם באמת רוצים, אפשר לעשות ולהשיג הכול...".

"למרות העלויות העצומות, בחרנו בחברת הפקה אמריקאית, כדי לשמור על האווירה שקרובה למקור, אוירה אמריקאית כמו החיים של אלי", מסביר דוידי קרומבי, מנהלו של מרקוס. איש המקצוע שנבחר למשימה והצליח בה מעל המשוער הוא שלמה חיים ריבקין שכתב את התסריט, צילם וערך ובעצם ניהל את כל ההפקה של הקליפ.

"כבר בפגישה הראשונה", נזכר שלמה חיים ריבקין "חשבתי שאנחנו צריכים ליצור שעשון אתגרי, בו ילד נוחת בתוך מסלול מכשולים ו"יגע" בעניין. התסריט נכתב מיד, אבל לקח זמן להפנים את הגודל והעוצמה שלו, כמו גם המורכבות. הצוות האמין בתסריט. יש בו תוכן ועומק, אבל זהו קליפ שמתאר פאן שילדים וגם מבוגרים נהנים ממנו".

"ידעתי שהקליפ צריך להיות מעניין ואנרגטי כמו השיר, שהוא שיר רוק, ואלו היו הקווים הראשוניים. דני פינקלמן סיפק את הפלטפורמה של ההפקה, מנדי בוארון בנה את הסט הגדול. המטרה הייתה ליצור קליפ מעניין, צבעוני חדשני, כזה שטרם נראה, לצד עומק (יגעתי ומצאתי) ועדיין שהעומק לא יכביד על הכייפיות של השיר".

הצילומים ארכו ימים ארוכים כאשר החלק הראשון הוקדש לצילומי אולפן אתגריים, בכיכובו של הילד שעיה ג'ייקובס, ובחלק השני צילמו בחוץ. "כל העת אנחנו מרגישים בחוש את יסודות השיר, המון יגיעה ויגיעה בכל זוויות של ההפקה, אבל יחד עם היגיעה חייבים אמונה חזקה שנגיע בסוף למוצר שאנחנו רוצים".

בזמן שבחדרי העריכה עבדו על הקליפ, אלי מרקוס התרוצץ על במות והופעות, בארה"ב, ישראל ורוסיה. ההכנות לצילומי הקליפ הבא מהאלבום יגעתי כבר בעיצומן, נתוני המכירות של האלבום משמחים מאוד, והציבור, גם הצעיר מתלהב מהמוזיקה העכשווית המדויקת.

מילים:

אם יאמר לך אדם יגעתי ולא מצאתי אל תאמין
אם יאמר לך אדם לא יגעתי ומצאתי אל תאמין
אבל אם יאמר לך אדם יגעתי ומצאתי תאמין

קרדיטים:

Written and Directed by Shlomo Chaim Rivkin - Rivkin Media
Producer: Daniel Finkelman
Co. Producer: Chaya Greenberg
Special Thanks - Davidi Crombie, The driving force behind this project It would not have happened without you.

Set Designer and Special Effects: MLP Productions – Mendy Buaron
Contestant: Shaya Jacobs
Body Gaurds: Adam Bach, Tommie Harper
Line Producer: Adam Bach
DP: Sawyer Purman
1st AC: Godfred Sedano
2nd AC: Jelani Sanchez
Gaffer: Edgar MAndez
Key Grip: Jonathan Alvarez
Swing: Daryl Marc
DIT: Andrew Unvericht
Makeup: Chana Horowitz
PA/Craft: Matt Thompson
PA/Floater: Mark Theriault
Still Photographer: Lou Agiar

Band:
Drums: Shlomo Recu
Guitar: Ari Boiangiu
Guitar: Pinny Lungar
Keys: Shmuel Mezei

Thanks:
Nechama Marcus
Kobi Sela
Mendel Grossbaum
Tzvi Perlov
Duddy Shagalov
Dalia Shusterman

אלי מרקוס קליפ חדש סינגל חדש אלבום חדש יגעתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד