י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
פירות ההסתה?

בצל ההסתה: האלמוני שמשתלח בנשים חרדיות

בצל אווירת ההסתה כלפי המגזר החרדי בהתקרב מועד הבחירות, סובלות נשים חרדיות מהעיר אשדוד מהתנכלות שיטתית בידי אלמוני שמשתלח בהן בצורה בוטה ומאיים עליהן 

בצל ההסתה: האלמוני שמשתלח בנשים חרדיות
pixabay

תושבות אחת השכונות המתחרדות באזור ג' באשדוד, חוות בימים האחרונים חוויה טראומטית, בעיקר עבור בנותיהן.

מפרטים שהגיעו לידי 'בחדרי – נשים', עולה כי הסיפור החל בשבת האחרונה. אחת השכנות מתארת את הסיפור, בו הילדות יצאו לשחק תחת עיניהן המשגיחות של אמהותיהן ברחבת הבניין בו הן מתגוררות, והעלו מבלי להתכוון, את חמתו של אחד השכנים, אדם רווק בשנות השלושים לחייו, שבאופן בלתי צפוי יצא אל עבר הילדות המשחקות והחל לצעוק לכיוונן דברי הסתה ועלבון.

מפאת כבוד המקום, לא נחזור על תיאור הדברים שיצאו מפיו, אך הדברים השמורים במערכת היו על גבול החמורים, כולל תיאורים מפורטים מה הוא מתכוון לבצע.

האמהות במקום נלחצו הרבה יותר מהילדות, אך בעיצומה של השבת נבצר מהן להזמין משטרה והללו העדיפו להיעלם מהמקום ולקוות שמדובר ב'קריזה' חד פעמית. אלא שלא כן היה הדבר. אתמול, יום ראשון, חזר על עצמו המעשה. הילדות ירדו אל מתחת לבניין לשחק כמדי יום, והשכן יצא אליהן והשמיע דברים בוטים כלפיהן באותה שפה אלימה.

"מחשש שהוא עומד לעבור מדיבורים למעשים, הזמנו משטרה", משחזרת אחת השכנות. אולם פעולתה זו לא הובילה לשינוי במצב המטרידץ

"מיותר לציין שמאז הרחבה פשוט ריקה מאדם ואנחנו לא מעזות להראות שם את האף שלנו", מגישה תושבת המקום בתסכול.

שכנה אחרת מוסיפה כי מדובר בחניה שקטה וכי אותו שכן כבר התלונן ש"יש בבניין יותר מדי חרדים וזה עלול להפריע לרכב שלו".

"לדעתי זו תוצאה של הסתה", אומרת א', תושבת השכונה. "אם היית שומעת איך חילונים מדברים כאן על חרדים שמגיעים לפארק אשדוד ים, היית מבינה. לא ברור למה, אבל החילונים בטוחים שקנו את הפארקים בהרבה כסף ושאנחנו התנחלנו אצלם. הדיבור המזעזע שלהם על ריבוי הילדים שלנו, מחליא, ובעיקר כשהוא נעשה באוזניים של הילדים שלנו".

נשים בשכונה מתארות מקרה אחר מקרה כיצד הילדים שלהם חוו תקיפות אלימות מילולית על מספר הילדים הגבוה במשפחות החרדיות, בצורות הבוטות ביותר שיכולות להיות.

"ההסלמה הזו מתרחשת בדרך כלל בתקופת בחירות", אומרת שכנה נוספת. "לא פעם אחרי שידורי הסתה בתקשורת, זה פשוט יוצא עלינו".

ממשטרת ישראל נמסר כי נושא סכסוך שכנים מטופל בכובד ראש תוך מכלול שיקולים העומד בפני השוטר במטרה למנוע סכנה למי מהצדדים, מחד, ולמצוא את עמק השווה בין הצדדים, מאידך. במהלך ימות השנה מטפלים שוטרי משטרת ישראל במאות ואף אלפי קריאות למוקד 100 שעניינם סכסוך הנתגלע בין שכנים וכל דיווח שכזה זוכה לטיפול המסור והמקצועי של שוטרי השטח.

אשדוד אלמוני שוטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד