י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אנטישמיות גלויה

מה עשה נהג מונית כשזיהה נוסעים חרדים

שני נוסעים יהודים טענו כי נהג המזוהה כמוסלמי ביטל את הנסיעה עמם לאחר שזיהה כי הם יהודים חובשי כיפות • הנהג הושהה מהאפליקציה • 'אובר' סירבה לפצות את הנוסעים בטענה מעט מוזרה

מה עשה נהג מונית כשזיהה נוסעים חרדים
אובר uber צילום: רויטרס

חברת 'אובר' הסירה נהג מהאפליקציה, לאחר ששני נוסעים טענו כי הוא ביטל את הנסיעה שלהם וטען "אני לא לוקח יהודים". הנהג, שזוהה כאחמד, הוזמן לנסיעה בוומבלי שבלונדון ביום שני אחר הצהריים על ידי שני חרדים, שאול אדלר ושותפו העסקי.

"עמדנו ליד הכביש הראשי בוומבלי, והבחור חלף על פנינו ואמר, אני מוריד נוסע ומיד אני חוזר אליכם" סיפר שאול אדלר ל'בחדרי חרדים'. אדלר אמר כי הוא סבור ש"הנהג הבחין בשני הגברים שחבשו כיפות, כי הנהג הסתובב וכשהוא חלף על פנינו, הוא אמר אני לא לוקח יהודים".

בהצהרה שמסרו חברת אובר לאתר 'ג'ואיש קרוניקל' נאמר, כי "ההתנהגות אינה מקובלת עלינו לחלוטין, וכי החברה אינה סובלת שום צורה של אפליה". עוד נמסר מהחברה, כי "ברגע שאנו קיבלנו את המידע על כך, אנו הסרנו את הגישה של הנהג מהאפליקציה ודווחנו על כך למשטרת המטרופולין".

חברת אובר אמרה לנוסע, כי "המצב מטופל כעדיפות עליונה, יש לנו את הפרטים המלאים של הנהג, ואנחנו נוכל לחקור מיד את המקרה".

החברה לא הסכימה לתת פיצוי לנוסעים, ומטעמה נמסרה תגובה מעט מוזרה "לעולם לא נרצה להקטין את המקרה כמו שתיארת על ידי הגדרתו בערך כספי, כי מה שעשוי להיות ערך מסוים לאדם, יכול להיות שונה לאחר, זה פשוט לא ניתן לחישוב".

אדלר אמר לאחר האירוע, כי המקרה גרם לו להרגיש מה שמתרחש בפרלמנט הבריטי, שם יש אנטישמיות גלויה מטעם חברים במפלגת הלייבור, ויש לזה השפעה רחבה מאד על אנשים, אנשים רואים שמנהיגי המפלגה מכילים אנטישמיות, וחושבים שגם הם יכולים להיות אנטישמיים והם לא ייענשו.

ל'בחדרי חרדים' אומר שאול אדלר שמחזיק בחברת נדל"ן והשקעות, "אני אמשיך לחבוש כיפה בגאווה, לא אסיר אותה בגלל נהג מונית אנטישמי ששומע הסתה מהפרלמנט ומיישם אותה ברחוב, למוסלמים כאן יש חופש לחבוש את הסממנים הדתיים שלהם, ואם נהג מונית יהודי היה מסרב לעלות מוסלמי למונית, כל אנגליה הייתה מדברת על זה, אבל זה נגד יהודים חרדים, אז כולם שותקים, אבל אני ושותפי נמשיך לצעוד עם כיפה ברחוב".

אובר (uber) מוניות אובר לונדון אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד