י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
עלול להוביל לזעם אנטישמי

ילד חרדי הדביק את האסירים בכלא המפורסם - עוצר ביקורים

נושא החצבת בארה"ב מדובר עוד יותר מבישראל - מדינת המוצא שאחד שביקר בה נשא עמו את המחלה אל מעבר לים, מה שגרם למעשים אנטישמים והתבטאויות גזעניות נגד החרדים, כעת נוסף לכל זה מקרה הידבקות של אסירים בכלא המפורסם בניו יורק, בו כלואים גם חרדים רבים  

ילד חרדי הדביק את האסירים בכלא המפורסם - עוצר ביקורים
כלא. אילוסטרציה צילום: unsplash

המחלה הגיע לכלא. מחלת החצבת ממנה סובלים רבים בארצות הברית, הגיע לכלא אוטסוויל המפורסם בניו יורק, בו מרצים חרדים רבים תקופות מאסר שונות, עקב כך המקום נסגר למבקרים.

על פי הדיווח באתר Yeshiva world news, התפרצות החצבת בבית הכלא הגיעה לאחר שילד חרדי מוויליאמסבורג הגיע לבקר את אביו לפני מספר ימים והדביק את האסירים וסוהרים.

ממידע ראשוני שהתקבל מטעם הנהלת הכלא עולה, כי האיסור למבקרים יהיה בתוקף עד אחרי פסח, לכל הפחות.

ההחלטה תשפיע ישירות לא רק על האסירים היהודים שרוצים נואשות לראות את משפחותיהם לקראת פסח, אלא תשפיע על כל אסיר בכל המתקן כולו.

הילד הוא תושב וויליאמסבורג, שם נרשמו עשרות מקרים של הידבקות בחצבת.

הרבנים מפצירים באנשים שיחסנו את ילדיהם, אך ישנם אנשים שפועלים נגד החיסון, מה שגורם להמשך התפשטות המחלה למקומות לא שגרתיים כמו הכלא השמור ביותר בארה"ב.

בשבועות האחרונים רמת ההתקפות האנטישמיות ברשתות החברתיות בנוגע ליהודים חרדים המסרבים לחסן את ילדיהם, עולה למימדים מפחידים, והתקרית האחרונה בתוככי הכלא עלולה להוביל לאיבה רבה עוד יותר ולשסות משפחות אסירים שאינם יהודים באלה החרדים.

הידבקות חצבת כלא חרדים הסתה ברשת אסירים חרדים ביקורים ילד חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד