י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"וּמִי יוֹדֵעַ אִם לְעֵת כָּזֹאת הִגַּעַתְּ לַמַּלְכוּת"

זעקת האמהות החרדיות לילדים מיוחדים: "אנא, תקנו את האפליה"

השבוע הגורלי: אימהות לילדי חינוך מיוחד בציבור החרדי תובעות מחברי הכנסת לדאוג לילדים ולא שוכחות בדרך את הגננות המסורות • "אנא, תקנו את האפליה של ילדי החינוך המיוחד בכלל והחרדים בפרט" • וגם: טבלה מעודכנת של הח"כים החרדים שנרתמו למען ילדי החינוך המיוחד

זעקת האמהות החרדיות לילדים מיוחדים: "אנא, תקנו את האפליה"
שמחת בית השואבה לילד המיוחד. אילוסטרציה צילום: בערוש בליניצקי

אמהות לילדי החינוך המיוחד פנו לחברי הכנסת והמועמדים במפלגות החרדיות: "חתמו על התחייבות לקדם על שוויון לילדי החינוך המיוחד החרדי".

מאבק אימהות ילדי החינוך המיוחד החרדי עולה מדרגה. מרגלית לב טוב, אם לילד בעל צרכים מיוחדים, המייצגת עשרות אלפי משפחות בציבור החרדי שילדיהם מופלים לרעה בידי הממשלה ומשרד החינוך - פנתה בשבוע האחרון לחברי הכנסת החרדים בבקשה להתחייב בפני המשפחות כי לא יוותרו על תיקון העוולות בכניסה לממשלה הבאה.

כידוע גני החינוך המיוחד של הציבור החרדי, מתנהלים במסגרת המוכש"ר, למרות שעל פי החוק, כל ילד 'מיוחד' זכאי לחינוך מיוחד חינם ושוויוני, מדיניות התקצוב של משרד החינוך פגעה ביכולת התפקוד של גני החינוך המיוחד.

היא תקצבה את עלויות הגננת והסייעת באופן חסר ובכך אילצה את הבעלויות, לחסוך על חשבון הילדים בכל מה שאפשר. הן על חשבון הגננות והן על חשבון השירות המגיע לילדים ועקב כך, הורים קשי יום נאלצו להוציא כספים רבים כדי להשלים את הבסיס שמגיע לילדיהם לקבל.

מכתב שנשלח לחבר הכנסת משה גפני

בנוסח ההתחייבות שביקשו ההורים להציג בפני חברי הכנסת נכתב כי "כמועמד של מפלגה חרדית לכנסת וכמי שרואה את עצמי כשליח ציבור של הציבור החרדי, אני מקבל על עצמי לעשות ככל שיידרש על מנת להביא להפסקת האפליה של ילדי החינוך המיוחד בכלל והחרדים בפרט". 

"אני מתחייב לפעול על מנת לעגן בהסכם קואליציוני שינוי שיביא לשוויון מלא בזכויות המגיעות לילדי החינוך המיוחד החרדיים:

1. מתן אפשרות בחירה לכל גן ולכל גננת להיכנס לרפורמת אופק חדש על מנת לתת לילד חרדי מסגרת רחבה כמו לילד חילוני.

2. להעביר לגנים את מלא התקצוב הדרוש להפעלת הגן.

3. לקיים מנגנון שיפקח על העברת מלא הזכויות המגיעות לגננות ולסייעות (בכפוף לתקצוב מלא מהמדינה)".

הח"כים שנרתמו לטובת המהלך

מרגלית, אשר מובילה את המאבק בשבועות האחרונים, זוכה לתמיכת אלפי הורים בטלפונים, במכתבים, ברשתות החברתיות ובגנים אומרת כי מרבית חברי הכנסת עדיין לא השיבו בחיוב על הפניה וכי הורים רבים זועמים על כי תביעה בסיסית כזו לא זוכה לתמיכה מידית וגורפת מנציגי הציבור.

"אנו מתכוונים לפרסם את הרשימה עוד לפני הבחירות ובטוחים כי אין הורה לילד מיוחד שלא ייקח לתשומת ליבו מי מנציגי הציבור מתעלמים מזעקת ההורים ובאילו מפלגות קשובים לזעקה ומתחייבים להרתם למשימה".

עוד היא הוסיפה: "הילדים הללו צריכים את עזרת הציבור כולו ואת עזרת נציגיו, נאמנים עלינו דברי מרדכי הצדיק "כי אם החרש תחרישי בעת הזאת רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר ... ומי יודע אם לעת כזאת הגעתם למלכות".

בחדרי חרדים ילווה את מאבק האימהות ויפרסם את רשימת חברי הכנסת שיתחייבו לתמוך במאבק הצודק ואת חברי הכנסת שיתעלמו מהבקשה.

אפליה ילד מיוחד חינוך מיוחד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד