י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
תבונה ורגישות

שימו לב אל הילד שלא יכול לאכול כמו כולם

רבים הילדים בחיידרים הסובלים ממחלת הצליאק ואינם יכולים לאכול כמו כולם • כיום, יש תחליפים כמעט להכל וכל מה שנדרש מההורים זו תשומת לב

שימו לב אל הילד שלא יכול לאכול כמו כולם
אילוסטרציה צילום: pixabay

לפעמים כל מה שמפריד ביננו לבין הענקת תחושה טובה לילד סביבנו, זה בסך הכל המודעות למה שעובר עליו. המעשה התרחש בבית משפחת שוורץ, שחגגו לא מכבר שמחת בר מצווה לבנם אלי.

כפי הנהוג, כל ילד בר מצווה עורך מסיבת חברים בחיידר לכבוד האירוע שלו. בחיידר יש תפריט קבוע מה מותר להביא ומה לא. בדרך כלל התפריט קבוע יחסית: בורקס עם רוטב למנה ראשונה, ואחר כך לחמנייה עם נקניק, או פיתה עם פלאפל, צ'יפס וסלטים.

יום לפני שהגיע תורו של אלי שוורץ להביא ארוחה חגיגית, הוא סיפר לאמו, אסתי, על ילד אחד בכיתה שלא יוכל לאכול. "יש לו צליאק", הוא הסביר והוסיף בתקווה: "נכון תוכלי לדאוג לו לאוכל טעים שהוא יכול לאכול"?
ואסתי, מבלי להסס, הרימה טלפון לאחיה, אב לילד עם צליאק ומיד לקחה ממנו פרטים. תוך זמן קצר היו לה את המצרכים לפיתה פלאפל ללא גלוטן.

"את יודעת"? אמר לה אלי. "אף פעם לא מתחשבים בו. הוא תמיד יכול לאכול רק את הצ'יפס". והלב של אסתי התכווץ.

בשיחה עם 'בחדרי – נשים', היא בסך הכל מבקשת להאיר באור נקודה קטנה: שימו לב לילדים הרגישים/אלרגיים. אפשר בקלות לתת לילד להיות כמו כולם, לא להרגיש שונה. שהוא לא יפסיד. יש לו מספיק התמודדויות. יש להשיג היום הכל, רק צריך לפתוח את העיניים ואת הראש ולהיות רגישים", היא אומרת ומוסיפה: "גם הילדים שלנו ירוויחו מזה".

"רוב ההורים אינם מתחשבים, לא כי הם רעים", מבקשת אסתי להבהיר: "הם פשוט לא מודעים. יש דרכים מספיק מכובדות לספר להורים על ילד רגיש למאכל כזה או אחר. לא חבל שהוא נותר בודד ומתמודד לבד עם קושי לא נעים"? היא שואלת בכאב.

בעקבות סיפורה של אסתי, חברה ששמעה אמרה לה שהיא הולכת לברר אצל הבן שלה, שגם יחגוג בר מצווה השנה, אם יש אצלם בכיתה ילדים בעלי רגישות כזו או אחרת. מסתבר שיש לבן שלה ילד עם צליאק בכיתה והיא הבהירה שתדע להתחשב בארוחה. "כל כך מרגש לראות איך במעט תשומת לב, יכולים להשפיע כל כך טוב בעולם", מסכמת אסתי בחיוך.

חולי צליאק ללא גלוטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד