י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
תיעוד יוצא דופן

נדיר: האם נראה טיש בויז'ניץ עם גיטרות? • צפו

תיעוד יוצא דופן מעורר עניין בקרב רבים; מי שמסתמן כמנהיגם של אלפי חסידי ויז'ניץ תועד מעודד שירה בליווי גיטרה, דבר שנתפס כיום כלגיטימי בעיני רבים, אך בחצרות אדוקות כמו ויז'ניץ נחשב לפורץ דרך • התיעוד לפניכם • וגם, הפוסט של המשפיע המוזיקלי ורשמיו

נדיר: האם נראה טיש בויז'ניץ עם גיטרות? • צפו
הרה"צ חיים מאיר הגר צילום: מתוך הסרטון

מחזה בלתי שגרתי נחשף ביממה האחרונה; הרה"צ רבי חיים מאיר הגר, בנו הגדול של האדמו"ר מויז'ניץ ומי שמסתמן כיורשו, תועד באוטובוס מעודד שירה בגיטרה, דבר שאינו שגרתי בחצרות אדוקות שמתנזרות מהמודרניזציה.

מדובר בנסיעה של תומכי חצר ויז'ניץ בתוככי יוון, כאשר את הדרך הנעים להם בעל המנגן שמשי ניימן מלונדון עם גיטרה וניגוני ערגה. 

המשפיע המוזיקלי מענדל ראטה אשר פרסם את התיעוד בדף הפייסבוק הפופולרי שלו, הוסיף וכתב על זה; "אמרתי לכם כבר כמה פעמים שבדור הבא, האדמורי"ם הולכים לאמץ את דרך הגיטרה והקומזיצים. עכשיו תורה של חסידות וויז'ניץ. הכירו את האדמו"ר הבא של חסידות וויז'ניץ, רבי חיים מאיר האגער, בנו בכורו של האדמו"ר מוויז'ניץ בני ברק שליט"א".

ראטה המשיך ותיאר את הנראה בסרטון, "נסיעה עם קבוצה לנפוש בנאות דשא, ובנסיעה - קומזיץ מרגש עם ידידי ר' שמשי ניימאן, מלחין השיר 'נשמה ווי ביסטו'. שמשי מספר את הסיפור שסיפרתי כאן בעבר, עם האיש שהתרחק מהיהדות ומשך כמה שנים לא בכה אפילו, עד שנתקל בשיר נשמה ווי ביסטו והתחיל לבכות את הנשמה שלו אחרי שנים רבות".

"והאדמו"ר הצעיר?", הוסיף מענדל ראטה וכתב, "תסתכלו עליו. מתמוגג, מתמוגג. נראה שהוא אוהב מאוד את הרעיון של קומזיץ עם גיטרות. אז האם בוויז'ניץ של הדור הבא נראה טיש וויז'ניץ עם גיטרות? נראה לי שמשהו בכיוון מתבשל לנו, לקראת הדור הבא", מסכם המשפיע המוזיקלי.

גיטרה חיים מאיר הגר ויז'ניץ שמשי ניימן נסיעה באוטובוס מענדל ראטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד