ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
השקר נחשף

הניצחון של דרעי ותכנית השיקום של לפיד

אחרי עבודה עמוסה ומייגעת של שלושה חודשים ארוכים, דרעי הוכיח בניגוד לכל הסקרים כי גם לאחר פטירת הגר"ע זצ"ל ועל אף הצטרפות ישי ליהדות התורה - למפלגת ש"ס שמורה אהדה גדולה בציבור החרדי והדתי והתנועה חיה ובועטת • וגם: תכנית השיקום של לפיד • טור דעה מאת יוסי אסולין

הניצחון של דרעי ותכנית השיקום של לפיד
השר אריה דרעי צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

רק לפני כמה ימים כתבתי פה על השקר הגדול של הסקרים השונים בערוצי החדשות, שמקדישים לכך הון עתק ומסחררים את כל המדינה על כלום ושום דבר. והנה, מתברר כי גם הפעם תוצאות האמת רחוקות מאוד מתוצאות הסקרים.

בשורות אלו אתמקד דווקא באריה דרעי, שאולי יותר מכל פוליטיקאי אחר עבר במהלך מערכת הבחירות האחרונה מסכת ארוכה של ביקורת עוינת מצד התקשורת הישראלית, שבאה לידי ביטוי גם בסיקור כושל - ואף מוכוון - של השטח בהשוואה למפת הנתונים האמתית.

לאורך רוב הסקרים, התקשורת פמפמה כי דרעי נמצא באזור החיוג של אחוז החסימה; היו שהרחיקו לכת ואמרו שאם הוא לא יחבור למפלגה כלשהי, ש"ס ההיסטורית עוד עשויה להימחק מהמפה הפוליטית. אז אמרו. 

בפועל, למרות משאבת הענק של נתניהו שעבדה על טורבו ושתתה, כפי המסתמן, גם פוליטיקאי חזק כנפתלי בנט - ש"ס מקבלת נתון יוצא דופן של שמונה מנדטים. מספר שאף סקר לא חזה לה. אף סקר, גם לא "המחמיא" ביותר.

ההצלחה של ש"ס מתבטאת לא רק בזירה החרדית, אלא גם בזירה הדתית-מסורתית. מבט על נתוני ההצבעות בערים השונות בישראל מלמד כי ש"ס הצליחה לחדור גם לריכוזים שאינם חרדיים, והצליחה להחזיר, ולו באופן חלקי, את המצביעים שהיו לה בשנים הטובות.

קחו את אשקלון למשל, עיר שאין בה ריכוז חרדי גדול - ובכל זאת ש"ס הביאה שם נתון של למעלה מ-4,700 קולות. גם ברמלה ש"ס הפתיעה עם קרוב ל-3,000 קולות.

השר דרעי הוכיח אמש, אחרי קרב עמוס ומייגע של שלושה חודשים - שגם היום, אחרי פטירתו של מרן הגר"ע זצ"ל ולמרות הצטרפותו של אלי ישי ליהדות התורה - למפלגת ש"ס שמורה אהדה גדולה בציבור החרדי והדתי והתנועה חיה ובועטת.

גם הקמפיין של ש"ס, שספג ביקורת קשה, "נתניהו צריך אריה חזק לידו", התגלה כקמפיין מבריק. דרעי היה הראשון לזהות את הנקודה ולאמץ אליו את נתניהו בצורה כל-כך חדה וברורה.

לפני יומיים, שעות ספורות לפני פתיחת הקלפיות, ביקרתי במעונו של ראש הממשלה בבלפור יחד עם ידידי הכתב הפוליטי של 'בחדרי חרדים', ארי קלמן.

שאלתי את נתניהו מה הוא חושב על סכנת אחוז החסימה של דרעי לאור משתה המנדטים של הליכוד. נתניהו השיב ללא היסוס: "הוא לא צריך לדאוג ואני גם בדקתי את זה. אף אחד לא ייקח ממנו קולות". אמר וצדק.

והערה לסיום: במהלך עימות בחירות ב-2015 השתחצן יהיר לפיד על דרעי באולפן 'החדשות' ואמר לו: "אני חושב שצריך לשקם אותך". דרעי השיב: "אתה צריך לשקם אותי? אני אשקם אותך".

נראה שעכשיו יותר מתמיד, ברור למי מחכה פה תכנית שיקום ארוכה. העוינות והשנאה של לפיד ושל חלקים נרחבים בתקשורת כלפי מצביעי ש"ס, נחלה אמש כישלון חרוץ.

השנאה לא עובדת. יש צדק בעולם.

אריה דרעי ניצחון ש"ס יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד