ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הניצחון החרדי

הבוקר שאחרי הבחירות: כל הסיבות לחייך

מול כל האיומים שניצבו לפתחו של הציבור החרדי, נרשם הלילה הישג גדול שמוכיח את עוצמתם של גדולי ישראל, כח האחדות הפנימית, חולשת השנאה לדת ורדיפת לומדי התורה • נותר לנו רק לומר תודה ולשנס מתניים | שניאור ובר חוגג את הניצחון בבחירות

הבוקר שאחרי הבחירות: כל הסיבות לחייך

הבוקר הזה ניתן לומר בהחלט כי לא רק השמש זורחת. כל יהודי שחרד לדבר השם יכול למתוח חיוך רחב על פניו לאור התוצאות שמבהירות באופן חד משמעי כי הקול החרדי יהיה מכריע בממשלה הבאה שתקום, זו שתעמוד בראשות בנימין נתניהו.

מערכת הבחירות הייתה מלאה בהשמצות ואיומים כלפי המגזר החרדי, בעיקר מהצד השמאלי של המפה, אך בשוליים גם במחנה הימין. 

כדי לרענן את הזיכרון די אם נזכיר את האיומים על שמירת השבת במרחב הציבורי, טענות הדרת הנשים וסיפורי הליב"ה והגיוס שדוברו לא מעט. ומי מדבר על איווט ליברמן שניהל קמפיין בוטה ומשתלח כלפי הציבור החרדי תוך השוואת תלמידי הישיבות לאנשי ארגון הטרור חמאס.

במקביל, קשה לשכוח את פייגלין שעמדותיו בנושאי דת ומדינה ובעניינים הקשורים למגזר החרדי היו בעייתיים והחשש מפניו היה אמיתי. מצב שבו מפלגתו היתה לשון המאזניים בממשלה, היה טומן בחובו סכנות ואתגרים לא פשוטים.

זאת ועוד, ראוי לציין גם את מפלגת בנט ושקד, שאמנם ראשיה נמנעו בקדנציה החולפת לעשות נזק עבור שמירת הדת בישראל והמגזר החרדי, אך מאז התפצלו והקימו את 'הימין החדש' עמדותיהם בנושאים אלו היו לוט בערפל והמסרים שנשמעו מפיהם לא עלו בקנה אחד עם רוח היהדות האותנטית.

ששה עשר המנדטים המסתמנים בשעת כתיבת השורות, אחרי ספירת הרוב המכריע של פתקי ההצבעה, מבשרים טובות עבור הנציגות החרדית בכנסת ישראל, שבכוחות משותפים מקבלת כוח לחולל מהפכות ולעמוד ביתר שאת לשירות האזרח החרדי בנושאי הדת ועולם התורה מחד, ובפתרון מצוקת הדיור ושאר המצוקות מאידך.

המושג של ציות לדעת תורה מקבל אף הוא משנה תוקף בבוקר נפלא זה, ושוב הוכח שקולם וקריאתם של גדולי ישראל נשמע ברמה ללא כחל וסרק. החשיבות שראו בעיניהם לאחדות השורות הוכיחה את עצמה מעבר לציפיות של טובי הסוקרים והאופטימיסטים.

קצרה היריעה מלתאר ולהזכיר את רשימת האתגרים המלאה עמם התמודדנו במערכת הבחירות שמאחורינו ואלו שחלילה היה נגזר עלינו להתמודד במקרה שבו התוצאות היו אחרות מאלה שקיבלנו בסיעתא דשמיא, אך זאת ניתן לקבוע מעבר לכל ספק: קרנה של היהדות החרדית בישראל עלתה, חרף הניסיון לכרסם בה. ואילו פינו מלא שירה כים, אין אנחנו מספיקים להודות לך.

בחירות חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד