י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
כך הושג הניצחון

הדרך של שר התורה שהובילה להישג העצום

למרות הדיבורים על סחף חרדי למפלגות חילוניות, התברר כי השמועות אינן אלא עורבא פרח • כתב 'בחדרי חרדים' משה ויסברג מגולל בטור מיוחד ביום שאחרי הבחירות, את הניצחון המדהים של כבוד התורה, שהתרחש בשל סרטון אחד שהוכיח את כוח פה קדשו של רבי חיים קנייבסקי

הדרך של שר התורה שהובילה להישג העצום
הרב דרוק אצל הגר''ח קנייבסקי צילום: צילום מתוך הוידאו

ויהי ממחרת הניצחון של המפלגות החרדיות: הימים של ערבי בחירות ברחוב החרדי הם ימים של תחושות. כולם הולכים בתחושות וידיעה ברורה "מלא חרדים מצביעים לפייגלין", "הפעם הרבה חרדים ישימו לביבי בשביל לחזק אותו". מטבע הדברים אמירות כאלה מלחיצות את המפלגות החרדיות שחוששות מאיבוד הכוח החרדי.

הבחירות שנערכו אתמול, היו ההוכחה שלא עוד חרדים שישימו את קולם למפלגה חילונית ואת התוצאה הברורה שמעידה על כך, ראינו הלילה במוחש למרות קולות השוליים.

לביתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי שלקח על עצמו את משא הדור הגיעו מטבע הדברים בערב הבחירות עשרות שאלות לגבי ההצבעה בבחירות ועד כמה החיוב לצאת ולהצביע חל על אלו שבכוונתם לנסוע אל מעבר לים, כמו גם חולים או חתנים ומצבים מסוג זה.

שאלה אחת שהכריעה את הבחירות כך נראה, הייתה זו של תלמידו - הרב דרוק, ששאל את שר התורה הגר"ח קנייבסקי: "הרב, מה לומר לאנשים שרוצים להצביע למפלגות שאינם שומרות תורה ומצוות מה יש להגיד עליהם?", אשר תיעוד וידאו מתגובת הגר"ח הדהדה למרחקים.

שר התורה הרהר קמעא, וחתך באופן ברור שאינו משתמע לשתי פנים: מי שיבחר להצביע למפלגה חילונית מסתכן בכך שילדיו יהיו חילונים. רחמנא ליצלן.

התשובה של שר התורה שנחתכה בשתי מילים קצרות לאחר מחשבה, כפי שגם ניתן לראות בסרטון הווידאו שהופץ בכל מקום, החזיר את אותם אלו שחשבו במושכל ראשון להצביע עבור מפלגות חילוניות, לחזור הביתה ובגדול.

וכי מי ירצה שילדיו יתקלקלו. כותב השורות מכיר אישית חרדי שהצביע במשך שנים לליכוד, כמעריץ של ראש הממשלה נתניהו, ולמרות שיש לו רק בנות, מיד כשנחשף לסרטון הדרמטי העביר את קולו ליהדות התורה. הוא התקשר אלי בבהילות: "בגלל הסרטון של הרב קנייבסקי, אני מצביע ל-ג'. יהיה מה שיהיה" הצהיר הלה באוזניי. וכך היו עוד עשרות אלפים ששמועת דברי שר התורה הגיעה לאוזנם ועשו חישוב מסלול מחדש. 

פיו של שר התורה, שהוא קודש קודשים, הוא שהכריע והשיג את הניצחון הפנטסטי. אם היה מותר להתבטא בשפת התקשורת, הרי שהכותרת הייתה צריכה להיות: "כך שתה שר התורה את המנדטים של החרדים שרצו להצביע לפייגלין והליכוד". אבל זו לא דרכנו. עם זאת, בהחלט ניתן לקבוע כי כבוד התורה ופה קדשו של גדול הדור שספון בביתו הצנוע ברחוב רשב"ם, הם אלו שניצחו. 

אז נכון שנרשמה תקלה בין ש"ס ליהדות התורה במסעות של שר התורה לערים כגון טבריה ובאר שבע, מקומות שנחשבו למעוזי ש"ס, אך בסופו של יום כל תושב בעיר שהסתפק אם להצביע למפלגה חילונית, שלשל בקלפי פתק עבור מפלגה חרדית. 

בזכות המסעות הללו שהותירו רושם בל יימחה על תושבים לא מעטים, שתי המפלגות הגדילו את כוח הנציגות ונוכחו לראות שזה לא אחד על חשבון השני אלא ההפך הוא הנכון. 

את השורות הללו נסיים בתפילה לבורא עולם כי עוד ינובון בשיבה, דשנים ורעננים יהיו, ולאורו ניסע ונלך - עד כי לבדו ימלוך מלך. 

הגר''ח קנייבסקי בחירות שר התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד