י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
החלום ושברו

החלום ושברו: סיפורו של 'הימין החדש'

נפתלי בנט ואיילת שקד, מתוך כוונות טהורות ביקשו ליצור משהו חדש בפוליטיקה ולהפוך אלטרנטיבה לנתניהו. הבוחר הישראלי פחות התחבר לקונספט, והחלום הנוצץ שהצלחתו הובטחה בסקרים - נגנז בספר ההיסטוריה • שניאור ובר היה במטה הבחירות ברגעים הדרמטיים

החלום ושברו: סיפורו של 'הימין החדש'
נפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הייתי שם ברגעים הדרמטיים. בקומה החמישית במגדל שבפאתי בני-ברק שררה אווירת נכאים. הפעילים שמילאו את מטה הבחירות הצפוף התהלכו בפנים כבויות ובתחושה קשה.

מעל הכל היו אלה מנהיגי המפלגה, שעד לא מכבר בלטו כדמויות דומיננטיות במיוחד בממשלות ישראל האחרונות, מביטים בעיניים כלות כיצד מפעל חייהם והחלומות שנשאו באמתחתם יורדים לטמיון.

לא צריך זיכרון ארוך טווח בכדי לזכור את הימים בהם חדרו הצמד נפתלי בנט ואיילת שקד אל התודעה הישראלית. מאנשים אנונימיים כמעט, הפכו הללו למוצר חדש ומרענן שכבש את ליבו של הבוחר הישראלי. ממפלגה שהסתפקה בשלושה מנדטים בקושי, הצליחו הללו לרומם את 'הבית היהודי' לפסגות.

בכנסת החולפת הכוח שבידיהם היה גדול. תיקי החינוך והמשפטים היו תחת חסותם והרפורמות שחוללו עלו לכותרות כמעט מידי יום. המהפכות שהתחוללו במערכת המשפט, עוררו שיח ציבורי רחב אך קונצנזוס מוחלט לגבי הדבקות במטרה של איילת שקד.

ואז הגיע המפץ. כמו משומקום, הדהימו הזוג בנט את שקד את הפוליטיקה הישראלית כשהחליטו לנטוש את המפלגה שהייתה להם לבית, לטובת הרפתקאה חדשה. 

בהעדר בייס של מצביעים. בלי מנגון של מפלגה. קמה לה מפלגת הימין החדש, שאחת ממטרותיה המוצהרות הייתה להתנתק מסמכות רבנית שמתערבת בהחלטותיה.

שקד ובנט, כפי שבחרו - ואולי בצדק - להדגיש בימין החדש, בישרו לעם בישראל על מפלגה שממזגת דתיים וחילונים ואמורה לחבר בין חלקי החברה הישראלית, אך דעתה בסוגיות הנוגעות לקהל מצביעיה לא נודעה בבירור עד עצם היום הזה.

לשבחם ייאמר כי הסקרים תמיד עמדו לצידם. אם זכרוני אינו בוגד בי, לא הופיע סקר שבו מפלגתם התייצבה מתחת לאחוז החסימה. 

יחד עם זאת, גם בסקרים מפלגתם לא התרוממה יתר על המידה ומה שהם קיוו שתהיה הפתעת הבחירות, אכזבה במובן הזה פעם אחר פעם.

בשעות פרסום המדגם הכל היה נראה אחרת. המציאות טפחה על פניהם. וזה היה כואב. סיטואציה שבה הם מתקשים לחצות את רף אחוז החסימה לא נלקחה בחשבון.

אנקדוטה מעניינת שתפסה את תשומת ליבי בחגיגת מוצאי הבחירות שהשתבשה עבורם לרגעי צער ומכאוב: בעוד השר בנט השמיע נאום קצר ונראה מתוח ומזיע, שקד שידרה שלווה ורוגע ואף זכתה לתרועות הפעילים. צריך לומר ביושר שחלק הארי מבוחרי הימין החדש הצביעו עבורה ובגללה וכשלונה הוא מכה כואבת.

עד לסיום ספירת קולות חיילי צה"ל טרם ברור באופן סופי גורלה של 'הימין החדש', אך ניצחון לבטח הם לא ירשמו ומצבם בכל מקרה בכי רע.

למזלם של בנט ושקד, הימין החדש לא מסכן את שלטון הימין בישראל שמוצא את עצמו איתן ויציב בראשות נתניהו לקראת הקמת הממשלה הבאה, ואולי בזה ימצאו את נחמתם.

 

מפלגת הימין החדש נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד