י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לא הולכים לשום מקום

נאום ההפסד: "נמרר לקואליצית נתניהו את החיים - מהאופוזיציה"

לא הולכים לשום מקום: לאחר שהבינו כי אין סיכוי שירכיבו את הממשלה הבאה - סיעת 'כחול לבן' התכנסה הערב לישיבת סיעה ראשונה במהלכה הודיעו ראשיה כי הם מכבדים את החלטת העם וכי הם לא יעזו ללכת לשום מקום • גורל עתידם המשותף לוט בערפל • 'בחדרי' עם כל הפרטים

נאום ההפסד: "נמרר לקואליצית נתניהו את החיים - מהאופוזיציה"
ראשי כחול לבן, הערב צילום: שרה דיאמנט

לאחר שהבינו כי אין סיכוי שירכיבו את הממשלה הבאה, סיעת 'כחול לבן' התכנסה הערב (רביעי) לישיבת סיעה ראשונה - במהלכה הודיעו ראשיה כי הם מכבדים את החלטת העם וכי הם לא יעזו לשום מקום כאשר גורל עתידם המשותף לוט בערפל.

בפתח ישיבת הסיעה אמר יו"ר הרשימה בני גנץ, "אנחנו ברגע קשה ומאתגר. ויותר מזה ברגע חשוב. חשוב מאוד לכלל מדינת ישראל. הגענו לתוצאה יוצאת דופן, למעלה ממיליון אנשים ששמו פתק שהם לא ידעו שהוא קיים במבנה הסיעתי שלו לפני 10 שבועות. הקמנו אלטרנטיבה שלטונית אמתית והיא כזו".

גנץ טען כי, "נתניהו אסף אליו את הקיצוניים, אכל את שותפיו וזו התוצאה שקיבלנו. אף על פי כן, התוצאה היא באמת חסרת תקדים ובעיקר מבשרת לנו על גודל הציפייה בחוץ לא רק לשמות: גנץ, לפיד, בוגי, אשכנזי או כל חבר אחר ברשימה".

בדבריו הצהיר גנץ כי אין בכוונתו לפרוש מתפקידו, "שום דבר לא יזיז אותנו מהמטרה. יש לנו גם מחויבות עמוקה אליהם וגם אל אלו שלא הצביעו, לנו שנשרת אותם מכל עמדה שנימצא בה"; לטענתו, "למרות שמועות מוזרות ששמעתי. זה בסך הכל היום הראשון שלי בעשר השנים הבאות שאני משרת את החברה הישראלית בכל דרך שאוכל, בכל העוצמה".

חה"כ יאיר לפיד אמר, "לא ניצחנו את הסיבוב הזה. אני מכבד את הבוחרים. אני מכבד את ההכרעה שלהם. אבל אני מסתכל סביבי ורואה את הכלי האולטימטיבי לנצחון בסיבוב הבא - אנחנו לא הולכים לאופוזיציה, אנחנו הולכים לכנסת כדי להתחיל משם את הסיבוב הבא".

"אני מודיע מראש לליכוד", הוסיף לפיד, "לנתניהו, לקואליציה: אנחנו הולכים למרר לכם את חייכם. נגמרו הימים שבהם האופוזיציה רק ניסתה לזחול למממשלה. אנחנו נדרוש ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הצוללות. אנחנו לא נרפה מכתבי האישום של נתניהו. אנחנו נהפוך את הכנסת לזירת קרב. ואנחנו נעשה עוד דבר אחד: אנחנו נראה לאזרחי ישראל איך נראית אלטרנטיבה אמיתית".

ובינתיים, טרם ברור האם השותפות בין שלושת המפלגות 'חוסן לישראל', 'יש עתיד' ו'תל"ם' תחת 'כחול לבן' תימשך, או שהסיעות יתפלגו; יאיר לפיד ציין בדבריו כי "לא באנו הנה כדי לסכם קמפיין 2019. באנו הנה כדי לפתוח את קמפיין הבחירות של 2020".

בני גנץ יאיר לפיד הפסד נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד