י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"גונבים את הבחירות" • מתעדכן

הדרמה נמשכת: בוועדת הבחירות החליטו לערוך ספירה מחודשת

ספירה מורטת עצבים: נפתלי בנט ואיילת שקד מתנדנדים על אחוז החסימה ודורשים ספירה מחודשת • חבר ועדת הבחירות: מסתמן שלבנט יהיו חסרים 1,000 קולות • סמוטריץ': "יש פה ריח רע מאוד של ניסיון מכוון להעלים מנדטים של הימין" • ממתינים לתוצאות סופיות ומוחלטות

הדרמה נמשכת: בוועדת הבחירות החליטו לערוך ספירה מחודשת
בנט צילום: דוד כהן, פלאש 90

התוצאות במעטפות הכפולות מתהפכות לרעה: למרות שהיה נראה לכמה שעות כי מפלגת הימין החדש של נפתלי בנט ואיילת שקד תעבור את אחוז החסימה - ככל שהתקרבו לסיום ספירת הקולות התברר כי בנט ושקד מגרדים את אחוז החסימה - מלמטה.

הספירה הסתיימה ומערכת המחשוב של וועדת הבחירות מחשבת כעת את התוצאות. ל'בחדרי חרדים' נודע כי קיימת תקלה במערכת המחשוב של ועדת הבחירות, שלא מאפשרת לדעת מה הם הנתונים הסופיים. 

אלא שע"פ הערכה של חבר ועדת הבחירות: מסתמן שלבנט יהיו חסרים 1,000 קולות לעבור את אחוז החסימה. אך כאמור, לא מדובר בנתונים סופיים ומוחלטים.

בימין החדש רואים את התוצאות וטוענים כי מדובר בניסיון מכוון לפגוע במנדטים של הימין.

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' אמר לפני שעה קלה: "אנחנו נצטרף לדרישת שקד ובנט לספירה מחודשת של קולות החיילים. יש פה ריח רע מאוד של ניסיון מכוון להעלים מנדטים של הימין ואסור בשום אופן לתת לזה לקרות".

לפני שעה קלה נמסר מועדת הבחירות כי "ספירת המעטפות הכפולות שנערכה בכנסת הסתיימה, וכמו בכל מערכת הבחירות, החל תהליך של בדיקה ובקרה הנדרשים, על הנתונים שהוזנו לתוך מערכת המחשוב, טרם פירסום התוצאות".

עוד נמסר כי "נוכח, התוצאות הצמודות והמשמעות של כל קול שיכול לגרום לתנודות בחלוקת המנדטים, ולמען שמירה על טוהר הבחירות, מודיע ועדת הבחירות כי תהליכי הבדיקה והבקרה נמשכים. עם סיומן של הבדיקות תימסר הודעה נוספת".

הרשימה העדכנית, אך לא הסופית, בשכלול קולות החיילים.

ובעוד הדרמה בעיצומה, בימין החדש דורשים ספירה חוזרת של הקולות. בוועדת הבחירות הוציאו את המשקיפים:"לא ניתן לגנוב את הבחירות".

כך או כך, מפלגת זהות של פייגלין כבר לא תעבור את אחוז החסימה, ולאחר ספירת קולות החיילים - התקווה האחרונה שלה - היא איבדה כל סיכוי להיכנס לכנסת.

'בחדרי חרדים' יוסיף לעדכן ככל שיידרש.

נפתלי בנט מפלגת הימין החדש איילת שקד אחוז החסימה משה פייגלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד