י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תוצאה סופית

'הימין החדש' בחוץ, הליכוד עולה ל-36 מנדטים על חשבון יהדוה"ת

יו"ר ועדת הבחירות, פרסם לפני מספר דקות את התוצאות הסופיות שהושגו לאחר ספירת המעטפות הכפולות. מוקדם יותר הגישו בקשה מפלגות 'הימין החדש' ו'יהדות התורה' ובה דרישה מהשופט מלצר שידחה את מועד פרסום התוצאות וב'ימין החדש' טענו במשך היום לטעויות בקלפיות

'הימין החדש' בחוץ, הליכוד עולה ל-36 מנדטים על חשבון יהדוה"ת
השופט חנן מלצר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתום ספירת הקולות, יו"ר וועדת הבחירות השופט חנן מלצר, חתם בדקות האחרונות על תוצאות הבחירות לכנסת ה-21 למפלגת 'הליכוד' נוסף מנדט על חשבונה של 'יהדות התורה'.

על פי התוצאות, 'הליכוד' 36, 'כחול לבן' 35; ש"ס 8 'יהדות התורה' 7, 'העבודה' 6, רע"מ 4, 'איחוד מפלגות הימין' 5, 'כולנו' 4, 'ישראל ביתנו' 5, 'מרצ' 4 וכאמור, באופן סופי, 'הימין החדש' לא עוברת את אחוז החסימה.

ראשי 'יהדות התורה' סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הודיעו על הגשת ערעור נגד פרסום התוצאות הסופיות, עד לבירור התלונות שהוגשו לוועדת הבחירות.

לטענת חברי ועדת הבחירות של המפלגה הרב אברהם וובר ועו"ד הרב אברהם יוסטמן, במספר קלפיות עם מאות רבות של קולות השייכים ללא ספק ל'יהדות התורה' בשל היותם באזורים חרדים מובהקים, הוקלדו בטעות נתוני ההצבעה של מפלגות אחרות על חשבונה של 'יהדות התורה'.

ב'יהדות התורה' הבהירו כי במידה והבקשה לא תתקבל 'יהדות התורה' תנקוט בכל הצעדים המשפטיים האפשריים על מנת לתקן את הדרוש תיקון.

ב'ימין החדש' הגיבו לתוצאות ואמרו כי "התוצאות שפורסמו אינן סופיות, ואנחנו ממשיכים להילחם. כפי שאמרנו, אנחנו לא מוותרים. לאורך היום הוקם במטה המפלגה חמ"ל שריכז כ-1,000 כשלים וליקויים בהליכי ההצבעה."

חנן מלצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד