י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
נזקקים לחרדים

פרץ פנה לדרעי וליצמן וביקש שיתו"פ

לפני שתי כנסות, נוצרה ברית האחים לפיד-בנט כשעמד בראשות 'הבית היהודי', כעת האחרון בחוץ ויש בעל בית חדש - הרב רפי פרץ | הוא פנה לחרדים והציע ליצור גוש של 20 מנדטים במשא ומתן הקואליציוני, בינתיים לא נענה

פרץ פנה לדרעי וליצמן וביקש שיתו"פ
פרץ, ליצמן, דרעי צילום: יונתן זינדל/מארק ישראל סלאם, פלאש 90

יו"ר 'איחוד מפלגות הימין' הרב רפי פרץ, העומד בראש רשימה של 5 מנדטים, התקשר אתמול (חמישי) ליו"ר ש"ס אריה דרעי וליו"ר 'יהדות התורה' יעקב ליצמן והציע להם שיתוף פעולה וחזית אחידה במשא ומתן הקואליציוני מול ראש הממשלה בנימין נתניהו, כך דווח בערוצים 11 ו-12. 

לפי הדיווח דרעי וליצמן עדיין לא השיבו על ההצעה.

למה זה כדאי להם? גוש חוסם של 20 מנדטים, כאשר שלוש המפלגות מתחייבות שתיכנסנה לממשלה רק ביחד, מבטיח עוד יותר את הימצאותם בכל ממשלה שתקום.

בתוך כך, בשעות הבוקר (חמישי) התגלה קרב פנימי בין ראשי האיחוד - הרב רפי פרץ לבין ח"כ בצלאל סמוטריץ', באשר לעתידה של מפלגת 'הימין החדש' של בנט ושקד, כאשר סמוטריץ' מקווה בכל ליבו שהמפלגה תעבור, דבר שיתרום להגדלת גוש הימין וייצור גוש מוצק יותר, כך שאם נתניהו יתקשה במו"מ עם ליברמן, הוא לא יזדקק לו כדי להקים ממשלה.

לפיכך תמך חבר הכנסת סמוטריץ' בדרישתו של בנט לספור מחדש את קולות החיילים. "‏אנחנו נצטרף לדרישת שקד ובנט לספירה מחודשת של קולות החיילים. יש פה ריח רע מאוד של ניסיון מכוון להעלים מנדטים של הימין ואסור בשום אופן לתת לזה לקרות". 

דקות ספורות אחריו צייץ יו"ר המפלגה, הרב רפי פרץ בחשבון הטוויטר שלו וכתב "בשעות האחרונות אנחנו ניזונים משמועות אין סוף בעניין ספירת קולות החיילים. יש לי אמון מלא בשופט חנן מלצר ואנחנו נמתין באחריות ובשיקול דעת להודעה רשמית מטעם ועדת הבחירות".

סמוטריץ' שזעם על כך תקף בחריפות וכינה את שותפו "פוליטיקאי קטן ואגואיסט". 

"שיהיה ברור: גוש ימין גדול, ובתוכו עוד ארבעה מנדטים לימין האידיאולוגי שישמור יחד איתנו על נתניהו כשתגיע תכנית טראמפ, חשובים פי אלף מנקמה מטומטמת, ואפילו מעוד מנדט שלנו. אני כועס על מה שבנט ושקד עשו, אבל מדינת ישראל יותר חשובה! מי שאומר אחרת הוא פשוט פוליטיקאי קטן ואגואיסט", כך סמוטריץ'.

התקשורת חגגה על הסדקים ב'איחוד' וסמוטריץ' מיהר לפזר את הפרשנויות; "אני ראה שבזמן שאני מדליק אש בתנור לאפיית מצות יש מי שנהנים להדליק מדורה של מחלוקת בין הרב רפי לביני. חבר'ה תרגיעו. לא היה ולא נברא. הרב רפי ואני דיברנו ואנחנו מסכימים במאה אחוז על הצורך לבחון אי סדרים בספירת הקולות ולעשות הכל כדי שהימין החדש ייכנס לכנסת. אפשר לעבור הלאה".

אריה דרעי יעקב ליצמן רפי פרץ הבית היהודי איחוד מפלגות הימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד