י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ניצלו את הקדנציה האחרונה

שיאן ההוצאות בכנסת היוצאת: אורן חזן

הכנסת מפרסמת את שיאני ההוצאות מתקציב הקשר השנתי עם הבוחר. בין הבזבזנים הגדולים בעיקר חברי כנסת שבעוד כמה ימים יזכו לתואר 'לח"כ לשעבר' - בראש הרשימה אורן חזן ואחריו בוז'י הרצוג - בתחתית; בנימין נתניהו עם 0 שקלים

שיאן ההוצאות בכנסת היוצאת: אורן חזן
ח"כ אורן חזן צילום: חיים טיטו

לכל חבר כנסת ישנו תקציב שנתי בעבור הקשר עם הבוחר על סך 97,300 שקלים. התקציב כולל הוצאות על תקשורת, אינטרנט ורשתות חברתיות, ריהוט וצרכים משרדיים לטובת לשכה מחוץ למשכן הכנסת.

למרות זאת, 22 חברי כנסת הרשו לעצמם לחרוג מהסכום הנ"ל, יש מי שהשתמשו ב-90 אלף שקלים, יש מי שניצל שקלים בודדים ויש מי שלא ניצל כלל תקציב זה - מדובר בחבר הכנסת בנימין נתניהו.

שיאן ההוצאות היה חבר הכנסת (תכף לשעבר) אורן אסף חזן מ'הליכוד' שהוציא בשנת 2018 - 126,099 שקלים על קשר עם הבוחר.

אחריו במקום השני חבר הכנסת לשעבר יצחק בוזי הרצוג שבזבז 121,291 שקלים, על הקשר שלו עם הבוחר. 

עוד ברשימת החורגים מסך 93,700 שקלים, ח"כ לשעבר ג'מאל זחאלקה ממפלגת בל"ד ניצל 116,071 שקלים. גם יהודה גליק מ'הליכוד' שניצל 114,336 ש"ח.

בתחתית הרשימה כאמור ראש הממשלה בנימין נתניהו. מעליו, שר האוצר כחלון עם 1,651 שקלים, ח"כ לשעבר בני בגין רק 545 שקלים וגם אביגדור ליברמן לא בזבזן גדול - רק 540 שקלים.

יצוין כי אף ח"כ לא חרג מהתקציב שהוקצב לו, מאחר וניתן לצרף יתרות לא מנוצלות משנים קודמות. יצוין כי אתר הכנסת מעדכן מידי שנה את הוצאות הח"כים, אולם לפי סעיפים כללים - ללא פירוט, כדי למנוע מבוכה.

הוצאות חברי הכנסת אורן חזן בנימין נתניהו יצחק הרצוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד