י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

פסח הגיע, זה הזמן לתכנן את לו"ז ניהול העסק מחדש

כבעלי עסקים, יש לנו בכל השנה הרבה מאוד על הראש, זה יוצר לחץ תמידי שלא מאפשר לנו לעשות עצירה ולחשוב מה עובד ולא עובד בעסק? אילו פעולות יוצרות את מרבית ההכנסה? איך אנו יכולים לחסוך זמן וכאב ראש? והנה, פסח הגיע וכעת זה הזמן לפנות זמן במהלך החופשה הקצרה שנכפית על חלקנו ולתכנן מחדש את הלו"ז ואת אופן ניהול העסק

  • ט' ניסן התשע"ט
פסח הגיע, זה הזמן לתכנן את לו"ז ניהול העסק מחדש
ניהול זמן צילום: pixsabay

כבעלי עסקים, יש לנו בכל השנה הרבה מאוד על הראש. זה יוצר לחץ תמידי שלא מאפשר לנו לעשות עצירה ולחשוב מה עובד ולא עובד בעסק? אילו פעולות יוצרות את מרבית ההכנסה? איך אנו יכולים לחסוך זמן וכאב ראש? והנה, פסח הגיע וכעת זה הזמן לפנות זמן במהלך החופשה הקצרה שנכפית על חלקנו ולתכנן מחדש את הלו"ז ואת אופן ניהול העסק.

מהו ה80/20 שלכם?

כאשר אנו מפנים את השעות הנדרשות, ביכולתנו לבדוק את "עֶקרון פארטו" הידוע גם כ"כלל ה-20/80" שמשמעו הגדרת 20% מהפעילות שלנו שאחראית ל-80% מההכנסה וכמובן גם את 80% מהפעילות שלנו שאחראית ל-20% מההכנסה בלבד. כלומר, עלינו להפריד בין העיקר והטפל כך שאנו נוכל לפנות זמן יקר ולהשקיע אותו לגידול משמעותי במחזור וברווח הנקי של העסק.

שלא במפתיע, רבים מבעלי העסקים שנעזרו ביועץ מקצועי ואו פינו זמן לחשב את ערכי הפעילויות השונות הגיעו למסקנה שרוב מוחלט מזמנם מוקצע למטרות לא רווחיות ועם ארגון מחדש של סדרי העדיפויות, יכולתם להרוויח כסף רב יותר בשנה הקרובה גדלה משמעותית.

איך לחסוך זמן יקר וכאב ראש?

בין אם העסק שלכם משרת עסקים אחרים ובין אם העסק שלכם משרת לקוחות קצה, בוודאי תוכלו להציג בקלות רבה את מקורות ההכנסה המובילים אצלכם בעסק. לעומת זאת, יהיה לכם קשה לזהות את ההוצאות הנדרשות בכדי לייצר את ההכנסות הללו. כלומר, לעתים המחזור הגבוה אינו מעיד על רווח נקי גבוה ולכן בשלב ראשון, מומלץ מאוד לבצע מאזן מסודר של הוצאות מול הכנסות בשיוך לסוגי השירותים שאתם מעניקים ללקוחותיכם.

לאחר שסיננתם את רעשי הרקע וזיהיתם את מקורות ההכנסה המובילים, עליכם לבחון את זמן העבודה שנדרש לכם בכל משימה ומשימה. כלומר, עליכם להגדיר את הזמן שעליכם להשקיע בכדי לראות תוצאות בכל אפיק פעילות. מאחר וזמן שווה כסף, וזמנו של בעל העסק לרוב שווה הרבה יותר משל עובד רגיל, כדאי מאוד לבדוק כמה זמן אתם "מבזבזים" מידי חודש על פעילויות שונות ואשר ביכולתכם להעביר לאחריותו של אחר כך שהזמן שלכם מנוצל טוב יותר.

במידה ותצליחו להאציל סמכויות על אותן 80% מהפעילויות הפחות רווחיות על עובדים ואו נותני שירותים במיקור חוץ, אולי תרוויחו זמנית מעט פחות אך תחסכו לעצמכם כאב ראש ותפנו זמן יקר להשקיע בפיתוח העסקי ובגידול של העסק.

דוגמה מעולם האינטרנט

בעלי חנויות פיזיות מבינים בשנים האחרונות שעליהם להיות נוכחים באינטרנט במידה והם רוצים למכור און ליין וזכות קיום בעולם של המחר, הם מקימים חנות אינטרנטית ומתחילים לתפעל אותה עצמאית על אף הזמן היקר שהניהול גוזל מהם ועל אף העובדה שהם כנראה לא עושים זאת נכון ולכן גם לא מוכרים ולהלן 80% עבודה על פחות מ-20% מהמכירות..

בחישוב מחדש של סדרי העדיפויות, בעלי עסקים אלו יכלו להוציא את ניהול האתר על כל השיווק הדרוש לו לחברת ניהול אתרים (מיקור חוץ) ובכך בעצם להגיע לתוצאות מעולות מבלי לבזבז זמן יקר על פעילות זרה ולא מוכרת. בצורה זו, נחסך מבעל העסק כאב ראש אדיר אשר כולל למידת מערכת דיגיטלית, עבודה קשה על העלאת כל מוצר ומוצר ולבסוף גם יידרש בכל זאת לפנות לחברת שיווק שתנהל עבורו את השיווק בגוגל ובפייסבוק. 

מה יקרה בפועל? חברת הניהול תעניק שירותי ניהול חנויות אינטרנטיות הכוללים את אחסון ותחזוקת האתר, העלאת המוצרים, עדכון המחירים, ניהול מבצעים והנחות, ניהול הפרסום והשיווק ברשת ועוד שלל פעולות שדורשות עשרות שעות מידי שבוע. במקביל, בעל העסק ידאג להביא סחורה מתאימה, לבצע שיתופי פעולה, לנהל עובדים בחנות ולבסוף גם לפתוח סניפים חדשים.

לסיכום,

זה נכון שהשירות יעלה כסף מידי חודש, אך פוטנציאל הצמיחה באינטרנט כה גדול ששווה להשקיע גם עלות שכר חודשי של עובד כדי להצדיק את הקיום של העסק גם בעוד עשור או שניים. 

המאמר נכתב על ידי ישראל בוכוולד מנכ"ל חברת WEmanage ניהול אתרים

ניהול זמן עסקים ייעוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד