י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הלו"ז המלא

במשך יומיים: הנשיא ייפגש עם ראשי הסיעות

סבבה ההתייעצויות עם נשיא המדינה לקראת הרכבת הקואליציה יחל מחר ובזה אחר זה יגיעו נציגי המפלגות הנבחרות לכנסת העשרים ואחת להמליץ על מועמדם לראשות הממשלה ♦ הלו"ז המלא

במשך יומיים: הנשיא ייפגש עם ראשי הסיעות
ריבלין צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

נשיא המדינה רובי ריבלין יחל מחר את סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות שנבחרו לכנסת שלאחר קבלת תוצאות הבחירות הרשמיות מידי השופט מלצר ביום רביעי, שקול הנשיא את הצורך בהשלמת סבב ההתייעצויות באם יידרש לכך.

על פי הנוהג, ייפגש הנשיא עם נציגי הסיעות, ישמע את המלצתן ולאחר גמר סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות יכריז על חבר הכנסת עליו תוטל מלאכת הרכבת הממשלה. מרגע שיטיל הנשיא את מלאכת הרכבת הממשלה על חבר הכנסת הנבחר יעמדו לרשותו, על פי חוק יסוד הממשלה, 28 ימים להרכיב ממשלה חדשה בישראל. במצב בו תידרש ארכה לתהליך, בסמכות נשיא המדינה להעניק ארכה נוספת של עד 14 יום נוספים על פי החוק.

הסבב יחל מחר בשעה 09:15 עם הגעת נציגי סיעת הליכוד ובהם; השר יריב לוין, השרה מירי רגב וחה"כ דוד ביטן להיוועצות במשכן הנשיא. הם צפויים להמליץ כמובן על ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בשעה 10:00 יגיעו נציגי סיעת כחול לבן ובהם; אבי ניסנקורן, אורנה ברביבאי, רם בן ברק, צבי האוזר, אורלי פרומן ועומר ינקלביץ. הם צפויים להמליץ לנשיא המדינה להטיל על יו"ר מפלגתם בני גנץ את הרכבת הממשלה.

בשעה 10:45 יגיעו נציגי סיעת ש"ס להיוועצות במשכן הנשיא, תוך שהם כבר הצהירו כי ימליצו על ראש הממשלה בנימין נתניהו להרכיב את הממשלה כאשר גם חלק מהקמפיין עסק בנושא הזה.

אל הנשיא יגיעו הח״כים איציק כהן, משולם נהרי, יעקב מרגי, יואב בן צור, מיכאל מלכיאלי, המנכ״ל חיים ביטון ואשר מדינה.

ב-11:30 יגיעו ראשי סיעת יהדות התורה: סגן השר יעקב ליצמן, חה"כ משה גפני וסגה"ש מאיר פרוש שצפויים להמליץ על בנימין נתניהו להרכיב את הממשלה, לאחר שהם התחייבו על כך גם לאורך הקמפיין וגם בשיחה עם נתניהו בתום מערכת הבחירות.

בהמשך היום יגיעו גם נציגי סיעת חד"ש-תע"ל להיוועצות במשכן הנשיא. הללו לא צפויים להמליץ על גנץ או על נתניהו את הרכבת הממשלה כשטרם ברור האם ימליצו על ראש מפלגתם או שמא לא ימליצו כלל.

נשיא המדינה צפוי להמשיך את הסבב גם למחרת יום שלישי כשבשעה 09:15 תתקיים הגעת נציגי סיעת העבודה ולאחר מכן גם חברי סיעת ישראל ביתנו, שבשלב הזה טרם שוחחו עם נתניהו אך קודם להתייעצות יכנס מחר (שני) יו"ר הרשימה אביגדור ליברמן מסיבת עיתונאים במהלכה ימסור הודעה מיוחדת לגבי הקואליציה העתידית.

במשך יום שלישי צפוי ריבלין לפגוש גם את נציגי איחוד הימין, סיעת מרצ, סיעת כולנו ונציגי סיעת רע"מ-בל"ד.

רובי ריבלין הקואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד