י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לקראת הרכבת הממשלה

נציגי ש"ס המליצו על נתניהו בבית הנשיא

לראשונה: המשא ומתן להקמת קואליציה בשידור חי מבית נשיא המדינה רובי ריבלין • נציגים מכלל המפלגות יגיעו לבית הנשיא ויצהירו על מי הם ממליצים • עד כה הגיעו נציגים מהמפלגות הבאות: הליכוד, כחול לבן וש"ס • אשכנזי לנשיא: "לא נשב בממשלה שלא תחת גנץ" 

נציגי ש"ס המליצו על נתניהו בבית הנשיא
ריבלין ונתניהו צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

החל המשא ומתן להקמת קואליציה מבית נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין. נציגים מכל הסיעות מגיעים בזה אחר זה לבית הנשיא להמליץ על זהות ראש הממשלה הבא.

בפתח סבב ההתייעצויות אמר הנשיא: "אמרתי לפני הבחירות,נשיא לא בוחר ראש ממשלה, גם לא אדם אחד מתוך אזרחי המדינה אלא הריבון; הריבון הוא העם, ונציגי העם הם נציגי הכנסת והיום נפתח בהליך שישקף את עמדת אזרחי המדינה".

הנשיא הוסיף כי "ביום רביעי הקרוב אזמן את הח"כ עליו ימליצו 61 חברי כנסת, ואשר יש לו את הסיכוי הטוב ביותר להקים ממשלה. יכולה להיות לנשיא המדינה גם דעה, אבל החוק קובע את רוח הדברים".

ראשונה הגיעה סיעת הליכוד. במהלך הדיון של הנשיא עם נציגי הליכוד, אמרה השרה מירי רגב: "תוצאת הבחירות הגיעה למרות המלצות היועץ המשפטי לממשלה - וזה אומר שהציבור יודע מה קורה מסביב ובכל זאת תמכו בנתניהו".

השר יריב לוין אמר: "פנינו להרכיב ממשלה יציבה שתוכל לשרת את כלל אזרחי ישראל". לוין הוסיף כי "בהנחה שלא יהיו 61 ממליצים, אז צריך לזכור שהליכוד היא הסיעה הגדולה והיא תקבל גם את רוב הממליצים - גם אם זה לא יהיה 61. צריך לומר שלליכוד יש את הסיכוי היחיד להרכיב ממשלה".

עוד הוסיף השר לוין: "לוין: אנחנו מאמינים שהבטחות שניתנו ערב בחירות צריך לקיים, לכן אנחנו נעשה כל מאמץ להקים ממשלה עם שותפותנו שהיו בקדנציה הקודמת. אנחנו מצפים שהשותפות שלנו אכן יעשו כך, שנוכל לסיים את המו"מ הקואליציוני בצורה טובה כדי שתפעל לקדם את אזרחי ישראל; אלה שתמכו בנו ואלה שלא".

הנציגים הבאים היו מטעם מפלגת 'כחול לבן'. במהלך הדיון אמר גבי אשכנזי: "העם אמר דברו, אנחנו נמליץ על יו"ר מפלגת כחול לבן בני גנץ; אנו גאים בהישג שהשגנו בפרק זמן כה קצר; אנחנו מחויבים לציבור שנתן בנו אמון, ואנחנו נמשיך לשרת אותם וננסה לאחות את הקרעים".

במהלך הדיון שאל הנשיא את נציגי כחול לבן, "האם יוצא לכם לדון על על כניסה לקואליציה שלא תחת בני גנץ, מה תעשו אז?".

אשכנזי השיב והבהיר חד משמעית כי אין בכוונתם לשבת בממשלת אחדות: "הגענו כדי להפסיק את הקטרוג; שאלנו את עצמנו את השאלה הזאת, לאחר מחשבה עמוקה אנחנו חושבים שבנסיבות הפוליטיות האלו לא נוכל לשרת בממשלה שלא תחת בני גנץ".

האלופה אורנה ברביבאי, גם היא מכחול לבן, אמרה: "עשינו כל מה שאנחנו יכולים כדי להיות אלטרנטיבה לשלטון - אבל אנחנו מכבדים את תוצאות הבחירות".

המועמדת החרדית של כחול לבן, עומר ינקלביץ': "אני מתפללת ומייחלת שהקב"ה ייתן לכבוד הנשיא את ההחלטה הנכונה על מי להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה".

אחריהם נכנסו נציגי תנועת ש"ס. בעת כניסתם לנשיא המדינה, אמר סגן השר יצחק כהן ל'בחדרי חרדים' כי "אפשרי להקים קואליציה למרות ההתעקשות של ליברמן בנושא הגיוס, בסופו של דבר הכל יתכנס".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי קודם הגעתם לבית הנשיא ולקראת מסיבת העיתונאים הערב של יו"ר ישראל ביתנו - בשעה זו נועדים ראשי הסיעות החרדיות השר אריה דרעי, סגן השר יעקב ליצמן וחה"כ משה גפני עם ראש הממשלה בלשכתו בירושלים.

 

רובי ריבלין קואליציה חרדים הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד