ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
על אפם ועל חמתם

לאחר סערת הביטול: הבחורים התרגשו ורקדו בקומזיץ מיוחד • צפו

באיחור של יומיים ולאחר מחאה סוערת מול ביתו של העסקן שהביא לביטולו, חגגו אמש מאות בחורי ישיבות בקומזיץ מיוחד חינם אין כסף, כאשר הזמר בערי וועבר מרגש ומקפיץ אותם בימי בין הזמנים • ראש ישיבה מישראל שתמך במאבקם הגיע והתקבל בשירת 'ימים' כנהוג • צפו בתיעוד

לאחר סערת הביטול: הבחורים התרגשו ורקדו בקומזיץ מיוחד • צפו
הקומזיץ בלייקווד צילום: Yeshiva world news

מאות בחורים התרגשו ורקדו בקומזיץ מיוחד ללא תשלום, כאשר הכניסה היתה חופשית לכל דורש.

הקומזיץ שהתקיים אתמול (שלישי) בלייקווד, הגיע לאחר סערה גדולה שהתחוללה, בעקבות ביטול קומזיץ שאורגן לבחורי ישיבה ברגע האחרון, לאחר שמספר עסקנים פנו לרבנים שיבטלו את הקומזיץ, כשלטענתם הקומזיץ לא עמד בדרישות של גדרי הצניעות למרות שהוא נועד לבחורי ישיבות בלבד ללא נשים.

מנגד היו שטענו כי העסקנים לא הגיעו ממקום טהור, והביאו לביטול הקומזיץ רק בגלל צרות עין, וקומזיץ עם הזמר החסידי בערי וועבר רק לבחורים, לא יכול להיות "בניגוד לגדרי הצניעות".

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', המחאות המוכרות מירושלים הגיעו ללייקווד, ומפגינים רוססו בגז פלפל על ידי השוטרים, לאחר שהפגינו נגד העסקן שמנע את הקומזיץ, הם חסמו את הכביש מחוץ לביתו ושוטרים הוזעקו למקום בכדי לפתוח את הכביש, במקום נעצר אחד המפגינים ובהמשך שוחרר, בנוסף היו מספר נפגעים מגז פלפל שפונו לבית החולים.

ההפגנה הגיעה לאחר שכל הכרטיסים נמכרו והצעירים חיכו בקוצר רוח לקומזיץ, אך כאמור - האירוע בוטל. תוך מספר דקות הופצו בקבוצות וואטסאפ בלייקווד קריאות להגיע ולהפגין מתחת ביתו של עסקן מסוים שידוע כמי שעומד מאחורי הביטול, המפגינים בתחילה שרו שירים עם גיטרות וצעקו נגד הביטול, בהמשך הוזעקו השוטרים למקום לעשות סדר והשטח הפך לזירת קרב.

כאמור, כפיצוי התקיים אמש הקומזיץ חינם אין כסף לבחורי הישיבות וכדי לקבל לגיטימציה הוזמן ראש ישיבות 'עטרת שלמה' בישראל הגרש"ב סורוצקין השוהה בימים אלה בארה"ב - שהתקבל בכבוד רב ובשירת 'ימים'. האתר Yeshiva world news פרסם כמה תיעודים קצרצרים מהאירוע והרי הם לפניכם.

קומזיץ בערי וועבר לייקווד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד