י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

פסח בפתח: 67% מהיהודים בארץ לא אוכלים חמץ

נתוני סקר שנערך מעלים כי הצעירים מנקים את הבית לקראת פסח ונוהגים לשמור על הכשרות במהלך החג • זאת ועוד: 67% מהציבור היהודי - מקפיד לאכול רק אוכל כשר לפסח

פסח בפתח: 67% מהיהודים בארץ לא אוכלים חמץ
מצות צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

מסקר שערך המכון הישראלי לדמוקרטיה עולה כי הצעירים מנקים את הבית לקראת פסח ונוהגים לשמור על הכשרות במהלך החג - יותר מאשר המבוגרים. למעשה, ככל שעולה הגיל, כך ההקפדה על כשרות וניקיון החמץ בבית יורדת. ועדיין, רוב הציבור שומר ומקפיד לחגוג את פסח כהלכתו.

מנתוני הסקר עולה כי 67% מהציבור היהודי - מקפיד לאכול רק אוכל כשר לפסח, גם אם הם אוכלים במסעדה. למרות זאת, רוב (59%) הציבור הישראלי (58% מהיהודים ו-63% מהערבים) מהיהודים חושבים שאין צורך לחייב מסעדות ובתי קפה שלא להגיש חמץ במהלך ימי הפסח.

לקראת חג הפסח המתקרב, האם תנקו או לא תנקו את הבית מכל חמץ? מאה אחוז מאלו המגדירים את עצמם חרדים או דתיים, השיבו בחיוב. כמו כן מעל 80 אחוז מהמסורתיים ו-30% מהחילונים השיבו כי ינקו את הבית מחמץ.

במהלך החג, האם תקפיד לאכול רק אוכל כשר לפסח גם מחוץ לבית? גם לשאלה זו השיבו הדתיים והחרדים בחיוב, כך גם 91% מסורתיים דתיים ו-88% מהמסורתיים הלא דתיים. 34% מאלו המגדירים את עצמם חילונים השיבו כי יקפידו לא לאכול חמץ גם מחוץ לבית.

בימי חול, להשוואה, 41% מהציבור היהודי מקפידים על אכילת מזון עם תעודת כשרות, לעומת 15% שמקפידים רק כשהם בבית ו-43% שאינם מקפידים כלל.

מסעדות כשרות חמץ בפסח המכון הישראלי לדמוקרטיה ניקוי לפסח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד