י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
השבת אבדה

עזרו לנו לאתר את המלאך מבני ברק

הילד הלך לאיבוד ברחובות בני ברק, יהודי נחלץ לעזרתו והשיב את "האבדה" • סיפור אמיתי שמחם את הלב

עזרו לנו לאתר את המלאך מבני ברק
ילד חרדי צילום: דוד כהן, פלאש 90

את הסיפור הבא שמעתי מאחותי הקטנה ממש הערב (רביעי). טוב, היא לא כזו קטנה אלא אמא לילד בן 10, ובכל זאת היא אחותי הקטנה. ומעשה שהיה כך עם בנה, יאיר, ילד כבן 10, עצמאי ובוגר, שנוסע בימים אלו של חופשת פסח, לסדנה בבני ברק. מדי בוקר הוא עולה עם חבר על אוטובוס מבית שמש ונוסעים יחד אל כתובת שהם מכירים היטב.

'הבוקר, החבר פספס את האוטובוס", משחזרת פנינה, אחותי. "יאיר אמר לי שהוא יודע איפה לרדת והתעקש לא לשאול את הנהג".

אלא שברגע של היסח הדעת, הילד ירד במקום הלא נכון. "הוא התקשר אלי בהיסטריה ואמר שהוא לא יודע היכן הוא", היא מספרת. "חשבתי שקורה לי משהו. בניגוד לאופיי, שמרתי על קור רוח שאינו מובן מאליו".

"תוך כדי בירורים, ביקשתי ממנו שיעצור מישהו ברחוב ויתן לו לדבר איתי, על מנת שאדע איפה הוא, שאוכל לכוון אותו, אבל הילד התבייש ולא הסכים".

היא התקשרה אל אחותנו הבכורה שמתגוררת בשנים האחרונות בבני ברק, שתנסה להבין היכן הוא על פי הרחובות שהקריא לה משלטים, ולהבין כמה הוא רחוק מהיעד.

"בסופו של דבר הוא עצר מישהו. וואו! איזה בן אדם מדהים". מסתבר שהוא היה באזור רחוב יונה, כאשר היעד שלו ברחוב יחזקאל.

"הבן אדם ראה שהוא מפוחד ונסער, עלה איתו לאוטובוס והביא אותו עד למקום. הוא אמר לי 'אני לא משאיר ככה ילד לבד, עשיתי ממש השבת אבדה'.

מרוב טיפשותי ובגלל שהייתי בסערת רגשות, שכחתי לקחת את הפרטים שלו. התחלתי לבכות לו בטלפון", היא משחזרת נסערת.

כבר שהתקרבו למקום הילד נרגע. "הבן אדם אמר לי, 'הו, הנה החיוך חוזר לו לפנים'. הייתי בהלם, איך הבנאדם עצר הכל, עלה איתו במיוחד לאוטובוס לקצה השני של הרחוב. כיף לדעת שיש כאלה אנשים, והייתי שמחה לאתר אותו על מנת להודות לו בצורה הגונה יותר".

כך סיימה אחותי, ואני נפניתי מיד להעלות את הדברים על הכתב. אכן, אין זה מובן מאליו, ואצל כולם ערב פסח, אבל לפגוש כזה מלאך - מחמם את הלב. ספרו את הסיפור הזה והעבירו אותו הלאה, כדי שמי שמכיר את האדם המדהים הזה יספר לו שמחפשים אותו. אם זיהיתם, כתבו לי ותהיו שותפים במצווה.

תודה לך, איש יקר!

חג פסח כשר ושמח!

השבת אבדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד