י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
עדיין לא מאחורינו

חשד לזיופים בבחירות: השופט דורש חקירה

בעקבות תלונות שהגישה סיעת 'הליכוד', יו"ר ועדת הבחירות המרכזית פנה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולמ"מ מפכ"ל משטרת ישראל בבקשה לחקור חשד לעבירות פליליות בקלפיות בעפולה וביישוב הערבי כסרא-סמיע

חשד לזיופים בבחירות: השופט דורש חקירה
ספירת הקולות בכנסת צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט חנן מלצר פנה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולמ"מ מפכ"ל משטרת ישראל ניצב מוטי כהן בבקשה לחקור חשד לביצוע עבירות פליליות בקלפיות בעפולה וביישוב הערבי כסרא-סמיע.

הבקשה הגיעה בעקבות תלונת סיעת 'הליכוד' תוך העברת חומרים, הכוללים צילומים ממצלמות נסתרות שהותקנו בקלפיות ביישובים ערבים.

במכתבו הממוען אל היועמ"ש ומ"מ המפכ"ל כותב מלצר, "אל ועדת הבחירות הגיעה פנייה מסיעת הליכוד, שתצלומה, על צרופותיה, מגוללת שורה של מעשים, שחלקם מגיע לכאורה על פי הטענות הכלולות בפנייה לכדי עבירות פליליות של ממש, כעולה מן הדיווחים של חברי ועדות הקלפי ומשקיפים מטעם רשימת הליכוד בקלפיות שהיו מוצבות ביישובים הנזכרים בדיווחים שבפניה".

"נוכח החלטתי להפסיק את השימוש במצלמות הסמויות בקלפי ביום הבחירות, קבעתי סייגים ותנאים לשימוש בתוצרי המצלמות והכל עד למועד החלטתי - ראוי כי המשטרה ,רכז את כל החומרים הנוגעים בדבר, ובהנחיית גורמי הפרקליטות, תבחן אם יש מקום לעיון התוצרים האלה, בצד גביית עדויות מהמדווחים הנזכרים בדיווחים שפניה", הוסיף יו"ר ועדת הבחירות.

לדבריו, "על פני הדברים, רוב ההתרחשויות המתוארות בפנייה ובדיווחים הכלולים בה מצדיקים, לכאורה, פתיחה של חקירות פליליות, במקרים אלו, או רובם, ואני מבקש כי תורו לעשות כן לאלתר. בשולי הדברים אציין כי על פי החוק הקיים, אין באפשרותי להיענות לבקשה הנוספת הכלולה בפנייה, לפיה אפעל, מיוזמתי, לפסילת התוצאות בקלפיות בהן מדובר - מה גם שללא חקירה פלילית ממצב, הראיות שהוצגו לא עומדות, בשלב זה, בנטל הראייתי הנדרש לשם כך".

השופט מלצר מציין במכתבו את החשדות שעלו בבדיקתו; "קלפי 2.0 בכסרא-סמיע, שם על פי הרישומים בוועדת הקלפי, נראה שהצביעו למעלה מ-97 אחוזים מהבוחרים הרשומים, וכל תוצאות ההצבעה שהיו במספרים עגולים. כך, למשל, לרשימת ישראל ביתנו הצביעו בקלפי זו בדיוק 50 בוחרים, לליכוד 350, למרצ 20, הימין החדש 30, כחול לבן 100 וש"ס בדיוק 50, ובסה"כ דיוק של 600 בוחרים מתוך 614. שיעור הצבעה חריג, בצירוף המספרים העגולים והמדויקים, מעורר לכאורה תמיהות ומחייב חקירה לפשר הדברים".

בנוסף הוא מציג הממצאים שעלו מקלפי נוספת בעיר עפולה; "קלפי מס' 53.2 בעפולה, שנבחנה אצלנו בעקבות מבצע "טוהר הבחירות" שנערך בוועדה. בבדיקה מעמיקה שנעשתה על ידי הלשכה המשפטית של הוועדה, נמצא כי הרישום בפרוטוקול לא תאם, באופן מהותי, את הרישום בגיליון ספירת הקולות ואף את פתקי ההצבעה, שנמצאו בחומר שהגיע מן הקלפי (כך שלכאורה הוחסרו קולות מרשימות מסוימות, ובהתאמה התווספו קולות לרשימות אחרות, שלהם היו נציגים בוועדת הקלפי). עוד ביקש היועמ"ש כי הטיפול יתרחש ב-30 הימים הקרובים".

חנן מלצר בחירות 2019 זיופים בבחירות חשדות לפלילים אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד