י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
דרישות סמוטריץ'

האם עו"ד איתמר בן גביר ייכנס לכנסת?

מסמך הדרישות של סמוטריץ' ואיחוד מפלגות הימין נחשף: איתמר בן גביר, חוק החסינות, פסקת ההתגברות • כל הפרטים והתגובות

האם עו"ד איתמר בן גביר ייכנס לכנסת?
מרים אלסטר, פלאש90

בעוד השיחות לגיבוש הממשלה החלו באופן רשמי רק עם חלק מהסיעות - כאשר הסיעות החרדיות מסרבות לדון עם הממשלה במהלך החג; הדרישות של חה"כ בצלאל סמוטריץ' ואיחוד מפלגות הימין נחשפות.

על פי הדיווח, תחילה דורשים באיחוד הימין את תיקי המשפטים והחינוך עבור סמוטריץ' והרב רפי פרץ; בנוסף לתיק קטן - תפוצות או ירושלים - עבור ח"כ שלישי.

כמו כן, במפלגה דורשים להעביר את החוק הנורבגי באופן מיידי כדי להכניס לכנסת גם את איתמר בן גביר.

במסמך שנחשף נמצאים דרישות נוספות; בהם: הקמת רשות הסדרה להתיישבות ביהודה ושומרון בראשות שר מהמפלגה, שישמש גם כיו"ר ועדת שרים להתיישבות; ואחריות על החטיבה להתיישבות, על רשות השירות הלאומי ועל הגרעינים התורניים.

בראש הרשימה עומדת הדרישה שאמורה להיטיב עם הליכוד ועם העומד בראשה ראש הממשלה נתניהו - הלא היא הבקשה להעביר את חוק החסינות.

סמוטריץ' דורש מהליכוד להעביר חוק הקובע כי חוק החסינות יחזור כפי שהיה ב-2005, שהחסינות של חברי הכנסת תוסר רק בהצבעה בוועדת הכנסת.

עוד פורסם כי סמוטריץ', שכאמור חפץ במשרד המשפטים, מבקש לבצע רפורמות במערכת המשפט ובהם: העברת פסקת התגברות, שינוי שיטת בחירת השופטים כך שהממשלה תמנה והכנסת תאשר את המינויים לאחר השימוע.

כמו כן, שינוי מעמדו של היועץ המשפטי לממשלה כך שלא יוכל להתייצב בבג"ץ נגד עמדת הממשלה כולה או כנגד שר בממשלה; וצמצום סמכותו של מבקר המדינה כך שלא יוכל לבקר בזמן אמת.

המסמך, שהוגש לצוות המו"מ של הליכוד, כולל גם פרק בנושאי ביטחון ומדיניות לקראת תכנית המאה שצפויה להתקבל בקרוב על ידי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ; וכן פרק מפורט בנושאי דת וסטטוס קוו שמגובש בימים אלו על ידי צוות המו"מ.

בכחול לבן מיהרו להגיב למסמך הדרישות. חה"כ יאיר לפיד אמר כי "הנהגת הממשלה עוברת מידי הליכוד לידי הכהניסטים והתמורה היא חסינות לביבי".

לדברי לפיד: "רשימת הדרישות של סמוטריץ׳ ושותפיו אומרת שהנהגת הממשלה עוברת מהליכוד לידי הכהניסטים. הכל בפנים. סיפוח מלא-מלא. ביטול ההתנתקות. ביטול סמכותו של בית המשפט. ביטול המנהל האזרחי. ביטול המבנה הדמוקרטי של מדינת ישראל. התמורה? חוק חסינות לביבי. עסקה מוצלחת בשבילם, טובה גם בשבילו. גרועה בשביל אזרחי המדינה".

איתמר בן גביר בצלאל סמוטריץ שר משפטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד