ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
אנשי פרץ זועמים

סוער בימין: השותפות לקראת פירוק סופי?

חילוקי דעות חריפים במפלגת איחוד מפלגות הימין בין יושבי הראש הרב רפי פרץ לבצלאל סמוטריץ' - הפעם סביב המו"מ • לראשונה נשקלת האפשרות לפירוק השותפות

סוער בימין: השותפות לקראת פירוק סופי?
סמוטריץ' ופרץ צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בפעם השנייה מאז הבחירות, חילוקי דעות במפלגת איחוד מפלגות הימין בין יושבי הראש הרב רפי פרץ לבצלאל סמוטריץ', והפעם סביב המו"מ. לראשונה נשקלת האפשרות לפירוק השותפות.

על פי הדיווח הבוקר (שלישי) בידיעות אחרונות, בעקבות התנהלותו של יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' מול הליכוד, שהייתה ללא תיאום מלא עם יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ - נשקלת האפשרות לפירוק השותפות.

על פי הדיווח, אמש התבטאו בכירים בסביבתו של פרץ ואמרו כי, "הוא (סמוטריץ' א.ק.) חצה את הקווים האדומים והציג את הדרישות הקואליציונית שלו כאילו הן דרישות של כל הרשימה".

עוד דווח כי אתמול בעשר בלילה הייתה אמורה להתקיים שיחת ועידה בין סמוטריץ‘ לבין אנשיו של פרץ, אלא שהיא בוטלה במחאה על התנהלותו של סמוטריץ‘ בעקבות כך שהציג דרישות לליכוד מבלי להתייעץ עם פרץ או לקבל את הסכמתו.

"הוא מנסה להוביל את המו“מ הקואליציוני לבד ועל הראש של פרץ“, צוטטו מקרובי פרץ בידיעות; לטענתם, "ההתנהלות שלו מביכה. הוא הוציא טיוטה של דרישות שבכלל לא מקובלת עלינו. אנחנו לא מבינים מה הוא מנסה לעשות. סמוטריץ‘ הציג דרישות שבכלל לא קיימות, הוא צריך לזכור שאנחנו 4 והוא 3.”

כאמור, פרץ שוקל ביממה האחרונה לפרק את השותפות ובכך להקטין דרסטית את כוחו של בצלאל סמוטריץ', שיישאר עם 2 מנדטים בלבד בכנסת. מה שגם ישאיר את איתמר בן גביר מחוץ לכנסת.

כך או כך המו"מ טרם החל כך שהתדרוכים עוד יימשכו עד לרגע האחרון.

בצלאל סמוטריץ' איחוד מפלגות הימין רפי פרץ משא ומתן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד