ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
השתגעו לגמרי

הזוי: אקונומיקה תעשייתית כ"תרופת פלא"

דאגה בישראל: "כת האקונומיקה" המציעה לקדם אקונומיקה כ"תרופת פלא" לריפוי ממחלות שונות ביניהן גם אוטיזם - מגיעה גם לישראל • "צריכת אקונומיקה יכולה להציל את חייך" • משרד הבריאות: "נשקלת פנייה למשטרה"

הזוי: אקונומיקה תעשייתית כ"תרופת פלא"
shutterstock

הכתבת רותם אליזרע מפרסמת ב'ידיעות אחרונות' הבוקר (שלישי), כי "כת האקונומיקה" המציעה לקדם את האקונומיקה כ"תרופת פלא" לריפוי ממחלות שונות.

על פי הדיווח, קבוצה המכנה את עצמה "כנסיית הבריאות והריפוי בראשית 2" מתכננת לקיים בסוף השבוע כנס בוושינגטון, על מנת לקדם "תרופת פלא" שלטענתם יכולה לרפא 95% מכלל המחלות בעולם.

התנועה מסבירה שתרופת הפלא הזו יכולה לעזור למבוגרים, ילדים ותינוקות. איך? באמצעות שתיית אקונומיקה תעשייתית.

מהדיווח עולה כי הקבוצה מזמינה את הציבור הרחב, דרך עמוד הפייסבוק שלה, להשתתף במה שהם מכנים "ריפוי אלטרנטיבי יעיל".

מארגן האירוע, טום מרי, פירסם את האירוע בפרופיל הפרטי שלו וכתב כי "צריכת אקונומיקה יכולה להציל את חייך, או את חייו של אדם אהוב שנשלח הביתה למות".

בסרטון שפורסם באתר של הכנסייה מסבירים בקהילה שהתמיסה יכולה לחסל 95% ממחלות העולם, כולל מלריה, אבולה, קדחת דנגה, כל סוגי הסרטן, סוכרת, אוטיזם, וטרשת נפוצה.

בארה"ב לא ניתן למכור את התמיסה לצריכה אישית וב־2010 פירסם מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אזהרה לציבור, לאחר שנמסר לו על פגיעות רבות של בני אדם ששתו את הכימיקל והופיעו אצלם התסמינים של בחילות, הקאות, שלשולים, התייבשות חמורה, ואפילו דווח על אדם שכמעט איבד את חייו.

אלא שלמרות האזהרות, קיימת בישראל קבוצה שמשווקת את התמיסה הזו, ובעמוד הפייסבוק שלה ישנם למעלה משלוש מאות חברים. בימים האחרונים, לאור הדיווחים בכלי התקשורת בעולם, הוגשה תלונה למשרד הבריאות ולמשטרת ישראל כנגד המפעילים של הקבוצה.

"הקבוצה הישראלית מוכרת את התמיסה הזו וכשגילינו שהם מטעים ומסכנים את הציבור הגשנו כנגדם תלונה", מסבירה יפעת מזרחי, עובדת סוציאלית, יועצת למשרד הבריאות. "אני ועוד פעילים נוספים נכנסים לקבוצות ברשת ומאתרים קבוצות של שרלטנים שמנסים להונות את הציבור ולנצל את חוסר הידע".

מזרחי אומרת שלא רק שהתמיסה לא עוזרת, אלא אף מזיקה "אחד הדברים שהכי הכעיס אותי זה שהקבוצה הזו מנסה להציג את הטיפול בתמיסה המכילה אקונומיקה כטיפול יעיל לאוטיזם. הדבר הזה מקומם במיוחד כאמא לילד על הספקטרום האוטיסטי. יש עדויות של אנשים שלקחו את התמיסה הזו וכתוצאה מזה חלו מאוד. אסור לאפשר לשווק את הדבר הזה בישראל, ולכן פניתי לכל הגורמים במשרד הרווחה, הבריאות והמשטרה על מנת לעצור את התופעה".

העיתון "הגרדיאן" פירסם בימים האחרונים תמונות וסרטונים מחו"ל בהם רואים ילדים שנאלצים לבלוע את התמיסה הזו. אחד הקורבנות שהופיע בסרטון הוא תינוק השוכב בזרועותיו של אימו ונאלץ לשתות כוס אקונומיקה כשהוא זועק כאשר הנוזל נכנס לפיו.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "הנושא הועבר לוועדה להטעיית הציבור שתוציא הנחיה קונקרטית נגד התנועה, וכמו כן נשקלת פנייה גם למשטרה."

 

אקונומיקה תרופה כת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד