ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
במעמד הקבלת פני רבו

הראשון לציון: יש כאלו שנקראים רבנים והם כל היום עצבנים

צפו בתיעוד וידאו ממעמד הקבלת פני רבו אצל הגר"א עמרמי, שם נשא דברים הראשון לציון הגר"י יוסף "אתה רואה רב שעוסק בתורה הוא שמח. אתה רואה כאלו שהם רק נקראים רבנים, הם עצבנים. למה לא לומדים תורה והולכים משמחה לשמחה מחתונה לשבע ברכות"

הראשון לציון: יש כאלו שנקראים רבנים והם כל היום עצבנים
הקבלת פני רבו בכאיל תערוג צילום: באדיבות המצלם

במעמד הקבלת פני רבו בקהילת 'כאייל תערוג' בנשיאות רבי אייל עמרמי, אמר הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף כי יש המתחזים לרבנים ואינם לומדים תורה באמת, ורואים זאת עליהם שבמקום להיות שמחים הם 'עצבנים'. לדברי הראשל"צ הדבר נובע מכך שבמקום לעסוק בתורה הם הולכים משמחה לשמחה מחתונה לשבע ברכות.

"לולי תורתך שעשועי אז אבדתי בעניי. לולי התורה שלנו אדם נכנס לדיכאונות למשברים.  אדם שלומד תורה אשריך בעולם הזה וטוב לך בעולם הבא לא רק בעולם הבא מקבל שכר גם בעולם הזה הוא מאושר", אמר הראשון לציון.

הגאון רבי יצחק יוסף הציע מבחן לדעת האם רב הוא באמת תלמיד חכם העוסק בתורה, או שהוא רק מתחזה לרב: "אתה רואה רב שעוסק בתורה הוא שמח. אתה רואה כאלו שהם רק נקראים רבנים הם עצבנים. למה לא לומדים תורה והולכים משמחה לשמחה מחתונה לשבע ברכות. רוצים לבחון מי זה רב באמת אם הוא עצוב או שמח. אם הוא עצוב סימן שזה לא רב אם הוא שמח סימן שהוא מתמיד".

הראשון לציון ציין את הנהגתו של אביו מרן הגאון רבי עובדיה יוסף זיע"א, שכל ימיו היה שמח והולך בשמחת התורה שהייתה מאירת פניו, לאור שקיעתו הגדולה בלימוד התורה הלכה למעשה.

בסיום דבריו שיבח הראשון לציון הרב יצחק יוסף, את מוסדות 'כאייל תערוג' שפורחים ועולים וזוכים להרבות תורה ויראת שמים בשכונת הר חומה. כמו כן ציין את שבחו של נשיא המוסדות הרב אייל עמרמי אשר חולל מהפכה בעולם התשובה בארץ ובעולם בכלל ובירושלים ובשכונת הר חומה בפרט. "יהי רצון שיאריך ימים על ממלכתו ויוסיף להרבות תלמידים ומשפחות המתקרבים לדרך התורה והיראה", בירך הראשל"צ את הרב עמרמי.

באירוע הקבלת פני רבו נכחו מאות מתלמידיו ושומעו לקחו של נשיא מוסדות 'כאייל תערוג' הרב אייל עמרמי שישב לצדו של הראשון לציון. את האירוע כבדו בנוכחותם חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי, סגן ראש עיריית ירושלים ומחזיק תיק חינוך חרדי אברהם בצלאל, וחבר מועצת עיריית ירושלים צביקה אסולין.

כאיל תערוג הרב אייל עמרמי הראשון לציון הרב יצחק יוסף הקבלת פני רבו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד