ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
התגובה לרפורמים

היוזמה המיוחדת בשל חילול הכותל המערבי

רחבת הכותל הדרומית אירחה בימים האחרונים המוני מתפללים, גברים ונשים, ששפכו צקון לחש בשריד בית מקדשנו על פי רוח ההלכה הצרופה

היוזמה המיוחדת בשל חילול הכותל המערבי
מאות מתפללים ומתפללות עם מחיצה בכותל הדרומי צילום: המטה לשמירה על הכותל

מאות מתפללים ומתפללות בחרו להתפלל בימים האחרונים תפילות מנחה וערבית ברחבה הדרומית של הכותל המערבי. במקום הוקמה מחיצה והתפילות מתקיימות במקום על פי ההלכה ובהתאם להוראות הרבנות הראשית כמו בכל מתחם שריד בית קדשנו.

התפילות צפויות להימשך במקום לכל אורך חול המועד. את התפילות יזמו במטה המשותף לשמירה על קדושת הכותל תחת הכותרת "לב לא מחלקים". במסגרת היוזמה, מתקיימות ברחבה הדרומית תפילות מנחה וערבית, וכן שיעורים שיערכו על ידי רבנים שונים וזאת במטרה לשמירה על אחדות וקדושת הכותל המערבי, שריד בית המקדש.

בפרסומים לקראת האירוע קוראים במטה המשותף לציבור הרחב לקחת חלק במאבק היום יומי למען השמירה על הכותל. "הגיע הזמן לעצור את הפגיעה בשריד בית מקדשנו" נכתב בפרוספקט. "כל גדולי ישראל והרבנות הראשית לדורותיה פסקו כי הכותל המערבי קדוש לכל אורכו. כמו כן, במאות השנים האחרונות הצד הדרומי של הכותל, קשת רובינסון, שימש כמקום תפילה".

עוד נכתב כי מיד לאחר שחרור הכותל במלחמת ששת הימים הכריז רה"מ לוי אשכול כי סדרי הכותל יקבעו על ידי הרבנות הראשית, וכן נתכתב כי המדינה התחייבה כי מיד לאחר עבודות ארכיאולוגיה תוכשר הרחבה הדרומית לתפילה ותתחבר לרחבה המרכזית, מה שלא קרה עד היום".

בנוסף, מחתימים במטה המשותף בכל רחבי הרובע היהודי את הציבור על "עצומת עולי הרגלים" בדרישה לחוקק את חוק הכותל "עוצרים את חילול מקום ומחוקקים את חוק הכותל" נכתב.

בהמשך מפרטים במטה את הבעיות הקיימות כיום, הפוגעות בקדושת הכותל, ביוזמתם של הארגונים הרפורמיים שאותם הם מנסים למנוע באמצעות חקיקת החוק. "ביזוי הכותל וההפרעה בכל ראש חודש על ידי הנשים הרפורמיות, תפילות כנגד מסורת ישראל ברחבה הדרומית של הכותל, ניסיונות לקדם רחבה רפורמית בחלק מהכותל המערבי, וכן ניסיונות להדרת הרבנות הראשית מהכותל ולחלוקת הכותל לכותל דתי וכותל רפורמי".

הכותל המערבי רחבת הכותל הדרומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד