ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
פרסום ראשון

לפני המו"מ: גפני וליצמן סיכמו על תפקידים

לקראת פתיחת המשא ומתן הקואליציוני שיתחיל מיד עם סיום חג הפסח, נועדו היום (שלישי) ראשי הסיעות, גפני וליצמן במשרד הנמצא בבית המדרש של חסידי גור בירושלים ודנו בהרחבה בנושא חלוקת התפקידים בין 'דגל' לאגודה' | הובהר, כי ראשי הסיעות יקבלו תפקידים שווים

לפני המו"מ: גפני וליצמן סיכמו על תפקידים
גפני וליצמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לקראת פתיחת שיחות המו"מ בין סיעת 'יהדות התורה' ל'ליכוד', נועדו היום (שלישי) ראשי הסיעה, חברי הכנסת יעקב ליצמן ומשה גפני, כדי לחדד את הדרישות מול הליכוד. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

השניים נועדו במשך כחצי שעה במשרדי בית המדרש המרכזי של חסידות גור וזאת, לאחר שהשניים נועדו במשותף במעונו של האדמו"ר מגור. השיחה בין השניים נסובה סביב דרישות התפקידים בתוך סיעת 'יהדות התורה'.

במהלך הפגישה הובהר, כי יש לעמוד בהסכם הפנימי ובסעיף שנחשף ב'בחדרי חרדים' ולפיו, התפקידים בין ראשי הסיעה יהיו שווים וכן יהיה שוויון במקומות הבאים ברשימת 'אגודת ישראל' ו'דגל התורה'.

כך, ראשי התנועה ליצמן וגפני יקבלו תפקיד שווה ערך, כגון סגן שר במעמד שר במשרד הבריאות ויו"ר וועדת הכספים, שהוא שווה ערך לתפקיד שר בכיר שכן הוא חולש על העברות התקציביות שעוברות דרכו.

כמו כן, גם בין התפקיד השני ב'דגל התורה' לבין סגה"ש מאיר פרוש סוכם על תפקיד שווה, כאשר ב'יהדות התורה' ידרשו לשניים את תיק השיכון במתכונת סגן שר במעמד שר וכן תפקיד נוסף, כשלאחרונה עולה תיק הרווחה כאופציה ולאיוש התפקיד, עולים שמותיהם של חברי הכנסת אורי מקלב ומאיר פרוש.

בשבוע שעבר דווח ב'בחדרי חרדים', כי במהלך ישיבת ועדת השמונה הובהר, כי ל'יהדות התורה' יש פריבילגיה לקבל משרדים שכן הם לא לוקחים תפקידי שרים, מה שנותן לנתניהו יכולת להעניק את תפקידי השרים לנציגי 'הליכוד' אך הסמכויות כולן יינתנו לחברי 'יהדות התורה', והללו (מהליכוד) יכהנו כשרים ללא תיק או שרים במשרד ראש הממשלה.

בנוסף, בפגישה בין ראשי הסיעה סוכם עוד, כי לאחר שתוסכם חלוקת תפקידי סגני השרים, המשך חלוקת התפקידים יתבצע לפי מיקום הסיעה, כאשר על פי הערכה 'יהדות התורה' תדרוש תפקיד יו"ר ועדה נוסף, כשתפקיד יו"ר הסיעה יגיע לידי 'דגל התורה' כפי שסוכם בהסכם החלוקה שנחתם עם היציאה לבחירות.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי לקראת השיחות שיחלו באופן רשמי רק ביום שני אחרי החג סוכם, כי סיעת 'יהדות התורה' תיפגש ביום ראשון הקרוב לישיבה בשעה 12:00 בירושלים, וככל הנראה שם תגובש באופן סופי רשימת הדרישות.

יעקב ליצמן משה גפני יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד