ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
כחודש אחרי הפיגוע המשולב

כך פוצץ בית המחבל שרצח חייל ואב ל-12

כוחות צה"ל הרסו הלילה חלקית, מבנה שבו התגורר המחבל שביצע לפני כחודש את הפיגוע המשולב בצומת אריאל וצומת גיתי אבישר, בו נרצחו רב ואב ל-12 וכן חייל צה"ל שהמחבל חטף את נשקו וירה בו למוות

כך פוצץ בית המחבל שרצח חייל ואב ל-12
הריסת בית המחבל צילום: דובר צה"ל

בית המחבל שביצע את הפיגוע בצומת אריאל, עומר אבו לילה (18) מהכפר זאוויה, נהרס חלקית הלילה (רביעי) על ידי כוחות הנדסה של צה"ל.

בתחילת החודש חתם האלוף נדב פדן על צו החרמה והריסה לדירה בה התגורר המחבל, ואלה הגישו עתירה לבג"צ וטענו כי המחבל התגורר רק בחלק קטן של הבית, לכן אושרה הריסה חלקית בלבד.

במהלך הריסת בית המחבל, התפתחו הפרות סדר בין כוחות צה"ל לתושבים מקומיים, במהלכם נזרקו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר צה"ל - לא דווח על נפגעים.

שלושה ימים לאחר הפיגוע, המחבל חוסל בכפר עבווין הסמוך לרמאללה לאחר שכוח ימ"מ צר על המבנה בו התבצר, לפי דיווחים פלסטיניים המחבל חוסל בטיל נ"ט שנורה אל עבר המבנה. במהלך המצוד אחריו נעצרו הורי ובני משפחת המחבל וכן הוחרמו מצלמות אבטחה כדי לסייע בלכידתו.

בפיגוע המשולב של ירי ודקירה ב-17 במרץ בצומת אריאל ובצומת גיתי אבישר, המחבל עומאר אבו לילא, תועד במצלמת אבטחה יוצא מחנות סמוכה לצומת אריאל, צועד רגלית לטרמפיאדה, שם הוא תקף ודקר את סמ"ר גל קיידאן הי"ד לוחם בגדוד תותחנים 334, חטף את נשק ה-M16 ואז ירה בו למוות מטווח קצר. כל זאת, כשחיילים ששמרו על הטרמפיאדה בצד השני של הצומת מבצעים לעברו ירי.

ראש ישיבת "עוז ואמונה" במרכז תל אביב, הרב אחיעד אטינגר הי"ד אב ל-12 ילדים, ניסה לסייע אך נורה למוות על ידי המחבל - שנמלט מהמקום בעודו בחיים. בפיגוע נפצע קשה הלוחם אלכס דבורסקי שמאז מצבו הלך והשתפר.

 

הריסת בית המחבל פיגוע ירי צומת אריאל גיתי אבישר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד