י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
עם פטישים וקטר

הלילה: זוג חרדים נשדדו והוכו עד זוב דם

זוג חרדים המשמשים כשלוחי חב"ד בבירת קניה, הוכו הלילה באכזריות על ידי כנופיה של חמישה אלמונים, שגם כפתו שני בחורי ישיבה שעובדים במקום והיכו אותם • חשד שהמאבטחים שיתפו פעולה

הלילה: זוג חרדים נשדדו והוכו עד זוב דם
אילוסטרציה צילום: unsplash

הרב שמואל נוטיק ורעייתו חיה - זוג שליחים בבית חב"ד בניירובי בירת קניה, נשדדו הלילה (רביעי) והוכו בידי חמישה חשודים. הרב נפצע קל, ואשתו עברה ניתוח. בנוסף שני בחורי ישיבה נכפתו, כך מדווח איתמר אייכנר מ-Ynet.

המשטרה חושדת כי המאבטחים במקום שיתפו פעולה עם השודדים.

במהלך השוד כפתו השודדים שני בחורי ישיבה בידיהם וברגליהם וחסמו את פיהם בבד שלא יזעיקו עזרה. הרב נוטיק ניסה להזעיק את המשטרה והשודדים היכו אותו ואיימו עליו שאם לא ישתף פעולה הם יפגעו בו ובמשפחתו.

השליח ומשפחתו. (צילום: בית חב"ד קניה)

על פי הדיווח, השודדים האכזריים לא בחלו בכלום. הם נכנסו לחדר השינה של הרב, אשתו שישנה באותה עת התעוררה בבהלה, הם הכו אותה במקלות ואיימו על חייה, כשהם קוראים ביטויים אנטישמיים ודורשים ממנה כסף. בנס היא הצליחה להימלט מהם ונעלה את עצמה יחד עם בעלה והילדים בחדר השירותים עד שהגיעו כוחות משטרה.

אחיו של השליח, משה נוטיק שחזר בשיחה עם 'כאן חדשות', "האירוע היה בשעה שתיים בלילה. הגיעו כנופיית שודדים, לשומר הלא חמוש ועברו אותו. הם נכנסו לבית חב"ד והתחילו מהסלון ששם הוא ישן והעירו אותו. שמואל ניסה להתקשר למשטרה ואיימו עליו שהחיים שלו בסכנה. הם הגיעו עם פטישים, קטר וכלים נוספים".

"השודדים המשיכו לחדר שבו שהו בחורים שהגיעו מניו יורק וקשרו אותם. הם הגיעו לאשתו חיה, היכו אותה בראש. הם דילגו על חדר הילדים", משחזר האח.

לדבריו, "הם לקחו הכל מהבית; כסף, תכשיטים, מחשבים, טלפונים ודרכונים - כל מה שהיה בבית. הערכה הראשונית היא שמדובר בנזק של עשרות אלפי דולרים".

נוטיק טוען כי לדעתו לא מדובר באירוע אנטישמי: "זה משהו שגרתי שם, הפריצות. בעבר לקחו להם דברים קטנים וכעת הם נפלו על בית חב"ד. כעת הם מגייסם כספים לשיקום המקום ומבקשים מהציבור לתרום", כך האח ל'כאן חדשות'.

משרד החוץ הישראלי מסר כי "האירוע הפלילי נמצא בטיפול המשטרה המקומית". בנוסף, קונסול ישראל בקניה מר מיכאל בוזגלו, יצר קשר עם הרב נוטיק ומשפחתו, דרש בשלומם והבטיח לסייע בכל מה שניתן.

חלק מהמראות במקום לאחר התקיפה האכזרית.

לאחר שהסתלקו, התגלה כי הכנופיה גנבה, מחשבים, פלאפונים, דרכונים, תשמישי קדושה, מזון, ציוד מטבח, וכן גרמו נזק רב למבנה.

משה נוטיק אחיו של הרב סיפר ל-Ynet כי "הם מזועזעים, והשוד מוערך בעשרות אלפי דולרים".

הכניסה לבית חב"ד בקניה

שוד אלים שודדים כנופייה שלוחי חב''ד קניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד