י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שירים ושיעורים

הרבנים יצאו בגלוי נגד המופע - הקהל לא נענה והצביע ברגליים

למרות שחברי הבד"ץ אסרו את קיומו, אלפים נהרו למופע הייחודי, ששילב מוזיקה ודברי תורה • המארגנים תמהו על כך שאותם רבנים אפילו לא ביררו איתם על אופי האירוע לפני שפרסמו את מכתבם נגדו. מסתבר כי הציבור אינו הולך שבי אחר ניסיונות נואלים להפר את שמחת החג

הרבנים יצאו בגלוי נגד המופע - הקהל לא נענה והצביע ברגליים
כנס בניו יורק נגד פגעי הטכנולוגיה צילום: באדיבות המצלם

ברגע האחרון הרבנים ניסו לבטל אירוע מוזיקלי שהתקיים אתמול (שלישי) ג' דחול המועד פסח בשכונת ויליאמסבורג בברוקלין, אולם הקהל הצביע ברגליים.

מודעות שפורסמו ברחבי ויליאמסבורג המבשרות על קיום מופע פסח "שירים ושיעורים", היו לצנינים בעיני עסקנים מסוימים שניסו לבטלו באמצעות הנפקת מכתב מבד"ץ סאטמר, עליו חתמו שלושת חברי הבד"ץ, אולם על אפם ועל חמתם, המארגנים החליטו לקיימו בכל זאת והקהל נהר בהמוניו.

במופע הייחודי שהתקיים לגברים בלבד וזכה כאמור לשם 'שירים ושיעורים', נכללו קטעי שירה מפי זמרים חסידיים בליווי מקהלת 'שירה' ותזמורת 'פריילך', וכן דרשה מופלאה בענייני החג מפי המגיד החסידי רבי אברהם מרדכי מלאך.

ביום שלישי אחר הצהריים, שעות ספורות לפני האירוע, פורסם מכתב שנחתם על ידי שלושת חברי הבד"ץ של חסידות סאטמר בויליאמסבורג - הרבנים הגאונים רבי שלמה לייב וינברגר, רבי יקותיאל יהודה פילאפ ורבי חיים דוד כץ, בו כתבו כי "אין להשתתף בכינוסים כאלו", כך מדווח האתר Yeshiva world news.

אחד המארגנים אמר, "אנחנו פשוט המומים איך אסרו את האירוע החסידי, עם זמרים חסידיים, המארגנים חסידים, עם שיעורי תורה, ואירוע רק לגברים, ולמה הרבנים האלה החליטו לאסור רק שעות לפני האירוע, למרות שזה היה מפורסם במשך שבוע". מה שהכי הכעיס את המארגנים, שאף אחד מאותם רבנים שחתומים על המכתב, לא פנה אליהם לבדוק או לברר לגבי אופי האירוע.

אולם כאמור הציבור לא נענה לקריאות הרבנים ונהר בהמוניו אל המופע שהתקיים לשביעות רצונם של אלפי שוחרי התורה והמוזיקה.

נזכיר כי בשבוע שעבר דיווחנו על מקרה דומה. קומזיץ חסידי שאמור היה להתקיים בלייקווד לאלפי בחורי ישיבות שנמצאים בימי בין הזמנים, עם זמרים חסידיים ובשילוב דברי חיזוק לימים אלו, בוטל שעות ספורות לפני קיומו ולמרות זאת הוא התקיים באופן פיראטי, וההיענות מצד הציבור היתה רבה.

מופע פסח מופע מוזיקלי ביטול אירוע וויליאמסבורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד