י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
צפו בתיעוד וידאו

בחול המועד: הגוי לקח מהנגיד בקבוק וויסקי

הגוי שקנה את החמץ מהגרש"א שטרן, הגיע לבית אחד המוכרים ולקח ממנו בקבוק וויסקי שקנה בחמץ • הסיפור המלא ב'בחדרי חרדים' 

בחול המועד: הגוי לקח מהנגיד בקבוק וויסקי
מנצור הגוי עם הרב הלר היום ובקבוק הויסקי צילום: באדיבות המצלם

סיפור לא שגרתי: מנצור הגוי, שקנה את החמץ בבית ההוראה 'שערי הוראה' של הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן מגדולי פוסקי דורנו. הגיע היום (רביעי) חול המועד פסח לנגיד הרב אברהם הלר מחסידי באיאן בבני ברק ולקח ממנו ויסקי אותו מכר במכירת החמץ. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הגרש"א שטרן ביקש מהגוי שבכדי שהמכירה תהיה מכירה שלמה ולא כקומבינה סתם, שיבקר בלפחות אצל שניים ממוכרי החמץ ויקנה מהם את החמץ. 

ואכן, היום הגיע הגוי לבית ההוראה של הגרש"א שטרן ובחר מאחד הטפסים את הטופס של הלר שם נכתב על מכירת הוויסקי ומה שוויין ובכמה הגוי יקנה את הבקבוקים באם יבוא לביתו של הלר במהלך החג.

הגוי עשה כמצוות הגרש"א שטרן, הרים טלפון לנגיד הלר והודיע לו שהוא מגיע ואכן, הוא בחר לעצמו בקבוק ויסקי ושילם מאה שקלים ולקחו לביתו. 

בעת מעמד המכירה בערב פסח מגיעים מדי שנה אלו שעסקו במהלך השנה בסוגיות הקשורות לשטרות ומכירה, והפעם הופתעו לשמוע כי הגאב"ד  מבקש מהנכרי הקונה את החמץ שיגיע באחד מימי הפסח לבתי ישראל לקנות את חלקו, דבר שמוכיח כי המכירה איננה טקס מיותר, אלא מכירה של ממש, ואף רשאי הגוי לקבל הנחה של עשר אחוז כנהוג בקניות מרוכזות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי לפחות שניים זכו לעת עתה לביקור פתע מהגוי שבעל הדירה כיוון את הגוי למקום בו מונחים החמץ השייכים לו, ושילם ממיטב כספו ואף לא שכח לבקש הנחה משמעותית. הסיפור גרם לסערה של ממש בקרב טובי הלמדנים בארץ ובחו"ל לאחר שהתפרסם כאש בשדה קוצים, עד היכן היה כוחו של הנכרי לבקש הנחה וכי יכול היה לסרב?.

 

מכירת חמץ גוי הרב שמואל אליעזר שטרן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד