י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
גאון גדול ועצום

בחול המועד: ה'ראש כולל' מבני ברק - נפטר

בחול המועד הלך לעולמו הגאון רבי ישראל יפת זצ"ל, מגדולי תלמידי החכמים בעיר התורה והחסידות והוא בן 74

בחול המועד: ה'ראש כולל' מבני ברק - נפטר
הרב הגאון ישראל יפת זצ"ל צילום: באדיבות המשפחה

ברוך דיין האמת: בחול המועד פסח, הלך לבית עולמו הגאון השקדן רבי ישראל יפת זצ"ל, כאשר הוא בן 74.

הגאון זצ"ל היה מגדולי התלמידי חכמים בעיר בני ברק, ואף שימש כראש כולל בעיר. בבחרותו למד בשקידה עצומה בישיבת פוניבז' וזכה ללמוד בחברותא עם גדולי ישראל. גם לאחר נישואיו ועד ימיו האחרונים במשך שנים רבות, היה שקוד על תלמודו בהיכל ישיבת פוניבז' ולחבריו מזמן לימודיו בישיבה ולספסל הלימודים, היה זכור התמדתו ושקידתו המופלאה.

כמו כן המנוח זכה ללמוד עם שר התורה הגר"ח קנייבסקי, ואף היה מוסר שיעורים ב"ירחי כלה" לצד ראשי ישיבת פוניבז'.

תיאור על שקידתו המופלאה בהיכל הישיבה כתב אחד מלומדי ישיבת פוניבז' בשנים האחרונות, הרה"ג רבי אריאל בצלאלי: "הגאון זצ"ל היה גאון גדול ועצום, בסדר ב' הוא היה נמצא באופן קבוע גם בשנים האחרונות לאחר שנתמנה לכהן כראש כולל, הרב היה מגיע לבית המדרש ומיד מניח את הפראק והמגבעת לידו, מוריד את המשקפיים, ולומד בלי להפסיק אפילו לשבריר שניה".

"זכיתי, שהגאון זצ"ל היה לומד לפני בהיכל הישיבה לבד, בלי להוציא את הראש מהגמרא מרגע שהוא נכנס ועד שהוא יצא, וכל הזמן ממלמל קצת בקול וראשו רכון על הגמרא ומתנענע, ולפעמים היה מסתכל בגמרא וקורא מתוכה, ולפעמים עוצם עיניים וכל הזמן ממלמל. כמדומני שהרבה מהזמן היה עוצם עיניו וממלמל, ורק לפעמים היה מסתכל בגמרא, וכל הזמן היה גופו וראשו צמודים לגמרא עד מרחק של 20 ס"מ (!!). היה לו איזה סוג של ניגון מרגש בלימוד הגמרא. והיה לומד באש עם כל הכוחות".

הרב כל ימיו תמך במשפחות במצוקה במתן בסתר, והיה מרבה לנסוע לציון הרשב"י שבמירון. לשיעוריו המרתקים והייחודיים, היו באים אנשים משכילים כעורכי דין וכדומה.

בשנים האחרונות נתייסר הרב ביסורים קשים ומרים וקיבלם באהבה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

ראש כולל ישיבת פוניבז נפטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד