י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

כך תוכלו להשתלב בתעשיית Business Intelligence

בעשור האחרון, אנו עדים להתפתחות והתקדמות מטאורית בתחום הבינה העסקית • ההתקדמות הזו באה לידי ביטוי בחשיפה תקשורתית יותר גדולה, בין היתר גם על ידי שימוש נרחב יותר בקרב בתי העסק בטכנולוגיית הבינה העסקית ועוד

כך תוכלו להשתלב בתעשיית  Business Intelligence
בינה עסקית צילום: pixsabay

בעשור האחרון, אנו עדים להתפתחות והתקדמות מטאורית בתחום הבינה העסקית.

ההתקדמות הזו באה לידי ביטוי בחשיפה תקשורתית יותר גדולה, בין היתר גם על ידי שימוש נרחב יותר בקרב בתי העסק בטכנולוגיית הבינה העסקית ועוד.

אם נגלול את דפי ההיסטוריה של הבינה העסקית מעט לאחור, ניווכח לדעת שהמושג הוטמע לראשונה בסוף שנות ה-80, על ידי אנליסט אמריקאי בשם האוורד דרזנר.

השימוש באותה תקופה היה מינימאלי ביותר והתחום היה מוכר למתי מעט.

עם התקדמות ושיפור הטכנולוגיה, לקראת תחילת שנות ה-2000 המוקדמות, החלו יותר ויותר בתי עסק להשתמש בטכנולוגיה החדשה.      

העלייה בתחום הבינה העסקית נבעה מכך שיותר ויותר מידע החל להצטבר במערכות המידע של בתי עסק, ארגונים מדיניים ואף בהרבה צבאות ברחבי העולם.

הסיבה המרכזית לשימוש בתחום הבינה העסקית הייתה הרצון לייעל עד כמה שניתן את הזמן- מתוך הבנה שהצטברו כמויות מידע אדירות, שחלק לא קטן מהמידע הזה כבר לא רלוונטי ושימושי.

לכן, נכנס לקדמת הבמה תחום הבינה העסקית, שייעודו היה לעשות סדר בפלונטר המידע הזה.

תחום הבינה העסקית צובר תאוצה

כיום, השימוש בבינה העסקית מבוצע לרוב על ידי בתי עסק. מטרתו העיקרית היא לסנן מתוך כמויות המידע האדירות שהצטברו, את התובנות שבית העסק רוצה (כמובן כל בית עסק בהתאם לתוכנית העבודה שלו).

היתרון האדיר שיש בשימוש בבינה עסקית, היא ניתוח "תאכלס", או במילים אחרות- ניתוח "טהור" שמבוסס אך ורק על עובדות מוכחות בשטח.

לפני התפתחות התחום, היו אלה בני אדם שהיו עושים את המלאכה, מה שמכניס למשוואה רגשות ומחשבות, שלעיתים פוגעים בטוהר העבודה.

את הפוטנציאל האדיר של התחום, גילו במגוון בתי עסק, החל מתחום המזון, בנקים וכמובן בתחום ההייטק.

בעקבות העלייה המטאורית שיש בעשור האחרון בתחום הבינה העסקית, החלו לא מעט בתי עסק להציע תוכניות לימוד כאלה ואחרות, במטרה לקדם ולפתח עוד יותר את התחום.

את הקורסים מעבירים בוגרי התחום, אנשים עתירי ניסיון גם בתחום מערכות המידע.

הקורסים השתנו בשנים האחרונות, מתוך הבנה שיש צורך כל הזמן להתאים את מבנה הקורס לתנאים הנוכחיים בשוק.   

כיום, מבינים כל העוסקים בתחום, שתפקידו של B.I הוא ליצור כמה שיותר כלי עבודה, שמטרתם העיקרית היא לאפשר לבעלי המלאכה האחרים "לבזבז" כמה שפחות זמן- על ידי ייעול מערכות המידע. את קורסי הלימוד של הבינה העסקית ניתן למצוא היום ברחבי הרשת- החל מקורסים אינטרנטיים ועד קורסים כיתתיים.

מבנה הקורס מורכב לרוב מכמה נושאים וכולל בתוכו גם הבנה ושליטה בשפות תכנות.

שפת התכנות הנלמדת בדרך כלל היא PYTHON, הנחשבת כיום לשפה המובילה בתחום העבודה עם נתונים. כמו כן, רוב מוסדות הלימוד בתחום דורשות מתלמידיהם להגיש עבודת גמר בסוף הקורס, שמשפיעה באופן ישיר על סיום הקורס, או יותר חשוב מכך- תשפיע על המשך ההתקדמות של התלמיד לאחר הקורס.

להשתלב בתעשיית ה - Business Intelligence

על מנת להשתלב בתעשיית ה- Business Intelligence, תהיו חייבים ברוב המקרים להיות בוגרי קורס לימודי בתחום (כמובן שישנה אפשרות גם לעסוק בתחום ללא תעודה מקצועית- בוגרי יחידות צבאיות וכו'...).

בהנחה והחלטתם שאתם מעוניינים להירשם לקורס לימודי בתחום ה-B.I, חשוב מאוד להתחשב בכמה פרמטרים.

צוות המרצים - אולי הפרמטר החשוב ביותר.

מכיוון שמדובר בתחום שמתפתח מדי יום ביומו, חשוב ללמוד את הבסיס בצורה הטובה והמקיפה ביותר. על מנת לקבל בסיס חזק ואיתן שיסייע לכם בעתיד במקום העבודה, יש ללמוד מן המרצים הטובים בשוק.

מחיר הקורס - בגלל הנהירה ההמונית לתחום הבינה העסקית, החלו חברות הלימוד להעלות את מחירי הקורס בהתאם לביקוש.

בצעו סקר שוק בין החברות המציעות את תוכנית הלימוד הרלוונטית אליכם וכך תקבלו תמונת מצב כספית רחבה יותר.

תעסוקה - "טרנד" חדש שהחלו לא מעט חברות לימוד להציע, הוא סיוע במציאת מקומות עבודה לתלמידיהם המסיימים בהצלחה את הקורס.

כמובן שגם בתחום הבינה העסקית תוכלו לפנות למגוון רחב של תפקידים.

החל מאנשי דוחות (בדרך כלל התפקיד הראשוני לבעלי מקצוע בתחום ה-B.I, מכיוון שברוב עבודתו הוא תלוי על מסדי נתונים שבהם מטפלים אנשים אחרים), ראשי צוות ומפתחי תהליכים (עיקר תפקידם הוא לאפשר העברת מידע ממקום למקום, ללא הפרעה להתנהלות השוטפת של העסק), וכמובן מפתחי B.I, שתפקידם בחלק גדול מהמקרים, הוא לרכז את כל המידע הרב שהצטבר, ובאמצעות פינצטה ללקט רק את החומרים החשובים והרלוונטיים לאותו בית עסק (לרוב מוצג בדוח או תוכנה).

מכל האמור לעיל, לא תהיו מופתעים לדעת שהביקוש לאנשי מקצוע בתחום הבינה העסקית הוא גדול מאוד, ובשנים האחרונות אנו עדים לכך.

חברות מרחבי הארץ, כמו גם חברות ממדינות אחרות- מחפשות בנרות אנשי מקצוע העוסקים בתחום.

התפתחות האינטרנט וכמויות המידע הגדולות שמסתובבות היום ברשת ובכל מקום אחר, מזרזות את החברות לחפש אנשי מקצוע.

אחד היתרונות הגדולים של בעלי המלאכה בתחום הבינה העסקית, הוא השקט הנפשי שגם בעוד כמה שנים תהייה להם תעסוקה- העולם רץ קדימה.

עסקים תעשיה תקשורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד