י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הצוותים נועדו

החלו ישיבות המו"מ להרכבת הקואליציה: "יקח זמן"

צוותי המשא ומתן נועדים האחד עם השני לקראת הרכבת הקואליציה בכנסת העשרים ואחת • "משא ומתן ככלל מצריך אורך רוח, וזה יקח זמן", הצהיר יו"ר צוות המשא ומתן מטעם הליכוד השר יריב לוין

החלו ישיבות המו"מ להרכבת הקואליציה: "יקח זמן"
פגישת צוות המו"מ צילום: עטרה גרמן; סרוגים

החלו היום (ראשון) באופן רשמי שיחות המו"מ בין הליכוד ליתר הסיעות שעשויות להרכיב את הקואליציה שהראשונים להיפגש עם הצוות הם חברי סיעת ש"ס שנועדים בשעה זו עם השר יריב לוין בכנסת.

בפתח ישיבת הסיעה אמר יו"ר צוות המו"מ מטעם הליכוד השר יריב לוין כי השיחות צפויות להימשך זמן רב והם צפויות להיות קשים אך מטרתם לסיים עם קואליציה ימנית עם השותפות הטביעות בהם החרדים.

לדבריו, "בשעה טובה אחרי החג אנחנו פותחים את המו"מ הקואליציוני הרשמי, ומטבע הדברים אנחנו מתחילים עם השותפה הפוטנציאלית שקיבלה את מספר הקולות הגדול ביותר".

"היתה לנו שותפות אמיצה וטובה עם ש״ס לאורך תקופה ארוכה, גם בקדנציה הקודמת. אני מאוד מקווה שנצליח לנהל את המו"מ הזה בצורה עניינית. משא ומתן ככלל מצריך אורך רוח, וזה יקח זמן. השיחות לא יסתיימו היום או מחר", הוסיף לווין.

בנוסף, חזר חבר צוות המו"מ על ההצהרה אותה הצהירו שוב ושוב במהלך הבחירות לפיה "התחייבנו לבוחר להקים ממשלת ימין עם השותפות שהיו לנו בקדנציה הקודמת, והמטרה היא להגיע לתוצאה שתבטיח הקמת ממשלה יציבה".

ראש צוות המו"מ של ש"ס, השר לשעבר אריאל אטיאס, אמר בפתח פגישת המו"מ כי "ש"ס הייתה נאמנה בקואליציה הקודמת, והייתה הראשונה שהודיע כי תתמוך בבנימין נתניהו".

אטיאס ציין עוד כי, "אנחנו המפלגה הגדולה בקואליציה וכזו אנחנו רוצים לשמור הכללים שש"ס התחייבה בבחירות, הדגל המסורתי דתי במדינה ישראל והדגל החברתי מצד שני".

"נעמוד על הדרישות שלנו", הוסיף. "נעשה את זה במשא ומתן עניינו, אנחנו איינו נדרשים לאולטימטומים ולא לאיומים. מערכת היחסים בין יו"ר השר דרעי לראש הממשלה היא כזו שאנחנו לא נדרשים לאיים ולעשות סימולציות".

משא ומתן מו''מ קואליציוני קואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד