י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
פרסום ראשון

הדרישה המיוחדת של 'יהדות התורה' מ'הליכוד' בסוגיית הגיוס

היום (ראשון) נפתחו שיחות המשא ומתן בין 'יהדות התורה' לליכוד, בעוד שעם רבות מדרישותיה של המפלגה החרדית במהלך המשא ומתן לא צפויות בעיות, נושא הגיוס צפוי להיות מפרך ומתיש עד הרגע האחרון, כאשר כולם מצפים לראות מי ימצמץ ראשון וירד מהעץ עליו הוא טיפס 

הדרישה המיוחדת של 'יהדות התורה' מ'הליכוד' בסוגיית הגיוס
שולחן המשא ומתן צילום: באדיבות המצלם

פרסום ראשון: בשעה זו נועדים חברי צוות המו"מ של יהדות התורה עם חברי צוות המו"מ של הליכוד כשבפיהם דרישות בנושא דת ומדינה ובראשו חוק הגיוס אך גם חוקים נוספים בנושאים הקשורים לבני הישיבות.

בימים האחרונים הגיעו דיווחים סותרים לגבי הדרישה המדויקת בנושא חוק הגיוס, כאשר כולם מסכימים כי נושא זה הוא קו אדום בכל הנוגע לכניסת 'יהדות התורה' לקואליציה, כשראשי המפלגה מצהירים, כי ללא סיכומים בנושא, הרי שהם יישארו באופוזיציה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הדרישה הספציפית בשלב הראשוני, תהיה לחוקק את החוק אותו הביא שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן, עם שינוי קל, והוא שהיעדים שנחקקו בבסיס החוק יקבעו על ידי הממשלה בלבד.

טרם ברור האם הדרישה הזו תתקבל על ידי שר הביטחון, שעדיין מתעקש כי לא יסכים לשנות "אות או פסיק בחוק שהובא על ידי משרד הביטחון". אך מנגד נתניהו יעדיף לרצות את החרדים על פניו.

בנוסף נודע ל'בחדרי חרדים', כי במפלגה החרדית ידרשו כי אנשי 'הליכוד' הם  אלו אשר יביאו את הפשרה בנושא הגיוס, בטענה כי אם הפשרה תבוא מהמפלגה החרדית הרי שהיא לא תתקבל על שאר המפלגות, גם אם מדובר בפשרה הגונה.

מכלול הדרישות גובש בצוות שהורכב מעוזרי חברי הכנסת בראשות משה זלושינסקי עוזרו של חה"כ אורי מקלב, לצד יהודה גוטמן ויהודה כהן מלשכותיהם של חברי הכנסת אורי מקלב ויעקב אשר.

כך או כך, השיחות צפויות להימשך זמן רב כשחוק הגיוס צפוי להוות חלק ניכר ממהלך המו"מ, כשברור שבסופו של דבר מישהו יצטרך לרדת מהעץ הגבוה עליו טיפס אנחנו ב'בחדרי חרדים' נמשיך לדווח עד שנדע מי הוא/הם שירד/ו מהעץ.

משא ומתן יריב לוין אביגדור ליברמן חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד