י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

המדריך להגשמת החלום: הלוואה לפתיחת עסק ללא הון עצמי

בישראל קיימת מציאות מדהימה שבה כל יזם שכיר יכול לקבל הלוואה לפתיחת עסק ללא הון עצמי, ובלבד שיעמוד בקריטריונים מסוימים לקבלת הלוואה שמגשימה חלום נסתר בלב של כל יזם שהיא פתיחת עסק חדש עצמאי משלו • מציאות זו אינה  ברורה וידועה ליזמים רבים שמעוניינים להגשים חלום ולפתוח עסק חדש עצמאי כאשר ברשותם לא קיים הון עצמי לפתיחתו

המדריך להגשמת החלום: הלוואה לפתיחת עסק ללא הון עצמי
יעקב אלון צילום: יח"צ

בישראל קיימת מציאות מדהימה שבה כל יזם שכיר יכול לקבל הלוואה לפתיחת עסק ללא הון עצמי, ובלבד שיעמוד בקריטריונים מסוימים לקבלת הלוואה שמגשימה חלום נסתר בלב של כל יזם שהיא פתיחת עסק חדש עצמאי משלו!

מציאות זו אינה  ברורה וידועה ליזמים רבים שמעוניינים להגשים חלום ולפתוח עסק חדש עצמאי כאשר ברשותם לא קיים הון עצמי לפתיחתו

לי כיועץ שמלווה יזמים התפתחה תודעה זו כתוצאה מניסיון רב שנים שבה אני רואה שכל יזם שהוא מספיק מוכשר מסוגל בליווי נכון והדרכה נכונה לקבל הלוואה לפתיחת עסק ללא הון עצמי, דבר זה הוא נוגד את ההיגיון הפשוט של כל יזם סביר שנכנס לעסק גדול ופעיל, ורואה מול עיניו עסק חדש עם השקעות של מאות אלפי שקלים ולא מבין שבעצם העסק הזה נפתח ללא כסף שבעל העסק הביא מהבית

כותב הכתבה הוא יעקב אלון, מנכל סל יועצים שמלווה שנים רבות יזמים אל חלומם לקבלת הלוואה לפתיחת עסק ללא הון עצמי: "מדובר בדרך פתלתלה שאם היא נעשית בצורה נכונה היא מביא אותנו אותי כיועץ ואת היזם שמפקיד בידי את ההגה לנווט אל היעד שלשמו אנחנו מתכנסים כאן"

זכור לי, שלפני 35 שנה סיימתי את שירותי הצבאי והחלטתי לפתוח עסק בתחום שלמדתי, אז לא היה אינטרנט וגוגל שבו הייתה אפשרות לחפש מידע על נושא שרצית לדעת, ואז מה שעושים זה הולכים לספרייה לחפש מידע, או שואלים את החברים מה עושים או שניגשים לגורם מקצועי שמבין בנושא ומתייעצים אתו, באותה תקופה לא היו הפתרונות שקיימים היום, ולכן ניגשתי לסניף בנק גדול שהכרתי, דפקתי על דלתו של המנהל והראיתי לו תכנית עסקית שבניתי להקמת עסק חדש, הפגישה ארכה שניות מספר, מנהל הבנק אמר לי אז שאין לי שום סיכוי ואפשרות לפתוח עסק ללא הון עצמי ושהבנק לא  מוכן להשתתף בעסקים אם אתה לא מביא כסף מהבית - ובכך הכניס לי את החלום למקפיא למשך שנים רבות 

לעומת זאת היום, כל יזם שנכנס  לסניף בנק ושואל את השאלה של כיצד הוא יכול לקבל הלוואה לפתיחת עסק ללא הון עצמי, ומיד פקיד הבנק מפנה אותו או לקרן שעובדת בצמוד עם אותו הבנק שהיזם פנה אליו, שהרי יש לבנק אינטרס שתלך לקרן שעובדת עם הבנק שלו, כך הבנקאי מרוויח פעמיים: מצד אחד יש לו לקוח נוסף שמצטרף לבנק שיקבל הלוואה ללא סיכון של הלוואה לפתיחת עסק ללא הון עצמי , ומצד שני היזם יחזור אליו דרך הקרן שהיא מתאימה לבנק, נציין גם שלעיתים הבנקאי מפנה את הלקוח אל יועץ מצוין שהוא נתקל בו במסגרת עבודתו, אבל זה לא דבר שכיח

כאשר היזם פונה לבנק הוא חוסם בעצם פתרונות אפשריים אחרים שקיימים היום, ושכל יזם שיכול לפנות אליהן בדרכים שונות על מנת להגשים את חלומו הגדול - פתיחת עסק ללא הון עצמי!

לעומת החסרונות של הפניה לפקיד הבנק, ישנה אפשרות הרבה יותר טובה ונכונה שהיזמים יכולים לבצע והיא חיפש מידע במנוע החיפוש של גוגל בנושא הלוואה לפתיחת עסק ללא הון עצמי בעזרת השאילתות הבאות שהן כולן מביאות את אותה תוצאה מבוקשת של לקבל הלוואה לפתיחת עסק ללא הון עצמי, יש לציין שצמצמתי כאן את האפשרויות, מאחר שבסופו של דבר ברגע שיש ליזם קצה של חוט, הוא כבר יסתדר לבד בנבכי האינטרנט

 יזם צריך להסתמך על ניסיונו של "גוגל", גוגל יודע להציג את תוצאות החיפוש הנכונות ביותר עבור מילת החיפוש שאותן היזם חיפש, יש לשים לב שגוגל ממליץ על היועצים שהם הכי מתאימים לחיפוש, יזם שמכיר את האינטרנט יודע שרק חיפוש בתוצאות האורגניות של גוגל הן "המלצה של גוגל", כל השאר הם פרסום בתשלום של כל מי שמעוניין למכור את השירות וגוגל אינו ממליץ עליו אלא רק מפרסם אותו

  התוצאה של החיפוש צריכה להביא את היזם ללכת בדרך הנכונה והפשוטה שמביאה את הפתרון הנכסף של קבלת הלוואה לפתיחת עסק ללא הון עצמי תוך 3-4 שבועות בלבד

לכן, אחד מהנושאים המדוברים ביותר אצל כל יזם מתחיל, הטרדה הגדולה ביותר, מתמקדת בשאלה – מאיפה מביאים את הכסף? בחתך גס, זהו המכשול המרכזי שגורם לאנשים רבים לוותר על החלום, לנהל עסקים מצליחים אבל כבעל עסק בעצמי, אני חייב לחדד נקודה: אם אתם נחושים להצליח, מוכנים לירוק דם ולהשקיע את כל כולכם בשביל זה, חוסר במשאבים זה רק מכשול אחד קטן שניתן לפתור בעזרת יצירתיות ותושייה. כן, קראתם נכון – יצירתיות ותושייה. כמי שמלווה עסקים ויזמים מזה 20 שנים, למדתי לדעת שזהו ההבדל בין יזם מצליח לבין עסק שיתקשה לשרוד. שהרי כסף, זהו משאב שתמיד צריך עוד ממנו. תמיד. החכמה היא להיות יצירתיים מספיק בשביל שהממון שיש ברשותכם יעבוד למענכם וידע לייצר לכם עוד.

אני מאמין שיזמות היא סוג של חיידק, שמרגע שאתם נדבקים, אי אפשר להחלים. אם אתם נמנים על האנשים שכל מחשבה שלהם מתורגמת לתכנית עסקית, וכל מפגש הופך אותם לשותפים נלהבים של מיזם גדול מהחיים. אני שמח לבשר לכם, שהחלום קרוב מאי פעם. למעשה, עם הכנה מתאימה והכוונה שלנו, בסל יועצים תוכלו לקבל הלוואה לפתיחת עסק חדש ללא הון עצמי.

בעבודה היומיומית שלי אני נתקל הרבה פעמים במערכת פחדים ולחצים שיש לכל עסק חדש. זה טבעי ומובן. שהרי אין זה סוד שבכל שבוע מעל ל-800 עסקים בישראל נסגרים. אבל אני טוען, שבעזרת ליווי מתאים, והכוונה נכונה ניתן להפוך את החלום לעסק יציב. אחת הבשורות המשמחות היא שכיום עסקים חדשים יכולים לקבל הלוואה גם ללא הון עצמי.

אם אתם מהרהרים ברעיון של פתיחת עסק מזה זמן מה, לבטח כבר יצא לכם לחפש תשובות אצל דוקטור גוגל. אמנם הרשת שוצפת מידע בתחום, אבל חשוב שתדעו שיש הרבה דרכים לעשות זאת, ואתם צריכים למצוא את הדרך הנכונה עבורכם ועבור המוצר או השירות אותו תרצו לקדם. כמו כן, זה הזמן לומר שלא כל המידע שתקראו ברשת מהימן. אני מניח שכבר נחשפתם לכל מיני פרסומים מבטיחים ומשמחים על חברות ביטוח ובנקים שנותנים הלוואות לפתיחת עסקים חדשים. ובכן, הגיע הזמן להניח את הנתונים המדויקים על השולחן: הם לא! פשוט לא. הבנקים עושים זאת לעיתים רחוקות, וגם אז הם דורשים משהו כמו 99% בטחונות מצד בעל העסק. פרט לזה, חברות ביטוח, קרנות חברתיות, קרנות של אנשי עסקים, לא מלווים כספים ליזמים שמעוניינים לפתוח עסקים. והרי החדשות! היעדר בטחונות אינן סיבה לזנוח את החלום שלכם לפתוח עסק חדש.

אז איך עושים את זה?

בישראל פועלות שלוש קרנות שנותנות הלוואה לפתיחת עסק חדש ללא הון עצמי. אולם גם להן יש סט של קריטריונים שתידרשו לעמוד בהם: ראשית, ניסיון ומקצועיות בתחום שבו אתם פועלים. כיזמים תדרשו להכיר את השוק על בוריו, לרבות המתחרים שלכם, המוצרים, הספקים והסיכונים שיעמדו בפניכם במהלך הדרך. דבר נוסף שהקרנות בוחנות הוא היסטוריה בנקאית פיננסית תקינה. זה אומר שאין נגדכם הליכים של הוצאה לפועל או תביעות. שלא חזרו לכם צ'קים או הוראות קבע מהבנק. התנאי השלישי מתייחס לעסק עצמו. פה תצטרכו לשכנע את אנשי הקרן על ידי תכנית עסקית מפורטת כי העסק החדש לכם יהיה רווחי ויציב. שלושת התנאים הללו הינם הכרחיים לקבלת ההלוואה.

קרן בערבות מדינה

זו הקרן הגדולה והנכונה שכל יזם חייב להתחיל בה את הבדיקות שלה, ניתן ללחוץ על הלינק ולהבין מה התנאים והקריטריונים לקבלת הלוואה בערבות מדינה

קרן פועלים לעסקים

קרן זו מתחרה בצורה משמעותית בקרן בערבות מדינה, ניתן להבין בלינק של המאמר על היתרונות והחסרונות מול הקרן בערבות מדינה

קרן עוגן – האגודה הישראלית להלוואות ללא ריבית

קרן עוגן נותנת הלוואות לעסקים חדשים בשלב ההקמה ובשלב ההרצה (יתרון על פני שתי הקרנות האחרות). נכון להיום הסכום שהקרן נותנת עומד על 90 אלף ₪, אולם אנו יודעים כי נתון זה הולך להשתנות והקרן תגדיל את המדיניות ההלוואות לסכום של 200 אלף ₪. כמו כן, נכון לכתיבת שורות אלו, הקרן דורשת שלושה ערבים כתנאי לקבלת ההלוואה, אולם גם נתון זה צפוי להשתנות לערב אחד. שימו לב כי קרן עוגן דורשת כי הבקשות יוגשו על ידי יועץ בלבד.

קרן סולם יעקב

נותנת הלוואות לעסקים חדשים, גם אם בעליהם היו עצמאיים בעבר, או שיש להם עסקים נוספים. הקרן נותנת הלוואות עד לגובה של 100 אלף ₪. היתרון המרכזי שלה על פני הקרנות האחרות, שהיא נותנת את הכסף תוך ימים ספורים בלבד, וכל זאת מבלי לגרוע במקצועיות שלה. וגם כאן כל בקשה תבחן באופן יסודי.

איך בחירה נכונה של יועץ מתאים יכולה לעזור לקבל הלוואה לפתיחת עסק ללא הון עצמי

  • ראשית נעזור לכם לגבש תכנית עסקית יעילה שתבליט את החוזקות שלכם בעיני הקרנות השונות. אנחנו יודעים לדבר את שפתם. מהם ההפתעות שאותם הם מחפשים, ומהם המוקשים שמהם הם מפחדים.
  • לאחר שנים רבות בתחום, אנחנו מכירים את הקרנות על בוריין. נדע להתאים לעסק שלכם את הקרן המתאימה עבורכם, ואף להתאים את מטרות הקרן למטרות לקיחת ההלוואה.
  • אנחנו יודעים איך לשווק אתכם ואת העסק שלכם בפני הקרן המיועדת.
  • במידה והבקשה תיכשל, נדאג להגיש ערעור או להגיש בקשה מקרן אחרת. בכל מקרה, אנחנו נעשה כל שביכולתנו על מנת שהעסק יקבל את החמצן שמגיע לו. על מנת לתת לכם התחלה נוחה לשגשג ולפרוח.

לסיכום אחדד שאתם לא חייבים לשבת לבד בחושך. לרקום תכניות על גבי תכניות ולחכות שיום אחד אולי תהיה לכם את ההזדמנות לממש אותן. אתם מוזמנים ליצור איתי קשר טלפוני, עוד היום, ללא כל התחייבות מצידכם, ויחד נבחן את הזכאות שלכם לקבלת הלוואה.

הלוואה הלוואה בנקאית הלוואה חברתית עסקים עסקים קטנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד