י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הפנים האמתיות

תתבייש אמנון: לא החרדים מזלזלים בשואה

צריך לומר את האמת: מי שמנסה לייחס במכוון תופעה שולית ואזוטרית למדי, לחברה החרדית כולה - הוא הוא שמזלזל בשואה ומשתמש בזכרה באופן ציני כדי לשנוא, לקטב ולפלג • טור דעה מאת יוסי אסולין

תתבייש אמנון: לא החרדים מזלזלים בשואה
מסית ומפלג. אמנון לוי צילום: משה שי, פלאש 90

נמאס. נמאס לנו מהכתמת ציבור שלם מידי שנה בשנה באשמת 'ניכור' ו'זלזול' זכר השואה.

נמאס לנו ממסע התעמולה השקרי והמתוזמר של חלקים בתקשורת, שמחפשים כל הזדמנות שנקרית להם על הדרך כדי להסית כנגד המגזר החרדי. הגיע הזמן לפרק את השקר הזה אחת ולתמיד.

נתחיל מהסוף: אכן אם נחפש בחורים ובסדקים בזכוכית מגדלת - ייתכן שנמצא צעירים בעלי מראה חרדי שעושים מנגל ביום השואה; כמובן שמדובר בהתנהגות בזויה שראויה לכל גינוי.

אולם בניגוד לכותרות הארסיות וה'מבטיחות' של חדשות 13, לא מדובר ב"תופעה" אמתית שפושה בציבוריות החרדית, אלא בקומץ שולי ואזוטרי למדי - שאין בינו לבין החרדיות ולא כלום. למעשה, סביר להניח שמיעוט לא מתחשב שכזה קיים במקביל גם במגזר החילוני.

רק לפני שעה קלה שיתף אותי ידיד שאתמול בערב היה במקרה באחד מחופי ארצנו ולהפתעתו ראה חבורת בני נוער שעושים על האש. אותם נערים לא היו חרדים ולא חבשו כיפות. האם יהיה זה הוגן לקחת את המקרה השולי הזה ולהכפיש באמצעותו את כל הציבור החילוני?

האדם הרגיל שאינו מעורה דיו בציבור החרדי, חושב, ובצדק, שהמראה שנגלה לעיניו מול המסך, בתוספת טקסטים 'עסיסיים' בעלי ניחוח אנטישמי, אינו אלא תופעה אמתית ורחבה, של חרדים שלא מכבדים את פרטיותם ואמונתם של אחרים. ומדובר במאות אלפי צופים תועים, אולי אפילו מיליונים.

אם אמנון לוי ודומיו היו עושים מזה רעש פעם אחת ניחא; אבל אחרי שהסיתו שוב ושוב - אין יותר מה להצדיק אותם בגלל תמימות או חוסר הבנה. מדובר במשהו מכוון עם מטרה מאוד ברורה.

אם באמת ה״תופעה״ הזאת של בודדים שמצפצפים על כללי ההיגיון והנימוס הייתה מפריעה לאמנון לוי, הוא היה מבין שלא כתבה מסיתה תפתור דבר כזה. זה גם ככה לא ידבר אל אותו קומץ.

אמנון לוי, שדומה בעיניו כי היהדות החרדית פרוסה תחת חסותו ונתונה להגדרותיו ולחסדיו, ואף עשה 'קריירה' מעיתונות רדודה, רכלנית וצהובה שפלשה לקרביים של הציבור החרדי וחדרה למקומות הכי אינטימיים שלו - הוא שריד אחרון למִילְיֶה של עיתונאים שצמחו בערוגה בה ההסתה הייתה לחם חוקם ולא היה מי שיעצור בעדם.

כיום ברוך השם המציאות השתנתה ויותר ויותר עיתונאים מבינים שמדובר במעשה מגונה. אבל זה לא מספיק.

חייבים למחות ולעמוד על האמת, גם כשמדובר במתי מעט - כל עוד המסיתים והמפלגים משתמשים בחוסר הוגנות בבמה שניתנת להם בכלי תקשורת מרכזיים כדי לשסות בחרדים לעיני מאות אלפי צופים, משל באמת יש חוק חרדי לא כתוב המורה לזלזל בשואה.

למעשה, ההפך הוא הנכון: מי שמנסה לייחס במכוון ובשיטתיות תופעה שולית ואזוטרית למדי לחברה החרדית כולה - הוא הוא שמזלזל בשואה ומשתמש בזכרה כדי להוסיף להסית, לקטב ולפלג. 

תתבייש אמנון.

אמנון לוי יום העצמאות מנגל חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד