י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
רגעי החילוץ הדרמטיים

זלזלו בכתבה של 'בחדרי' ונסחפו לבניאס

אירוע מורכב מאוד בנחל הבניאס: שני צעירים חרדים ממודיעין עילית נסחפו במים הגועשים ונכנסו לסכנת חיים • מתנדבים של יחידת חילוץ גולן הוזעקו בבהילות למקום ומשו אותם מהמים • וגם: מה אמרו הצעירים על 'בחדרי' רגע אחרי החילוץ? • צפו בתיעוד מכל שלבי החילוץ המורכב

זלזלו בכתבה של 'בחדרי' ונסחפו לבניאס
חילוץ במים גועשים צילום: אבגר עידן

מתנדבים של משטרת ישראל מיחידת חילוץ גולן הוזעקו אתמול (חמישי) בערב בבהילות לאירוע מורכב מאוד בנחל הבניאס כדי לחלץ שני צעירים חרדים ממודיעין עילית, שנסחפו במים הגועשים והיו בסכנת חיים.

המטייל הראשון עמד בתוך הזרם במרכז הנחל ונאחז בסלע, והשני טיפס לגדה תלולה כמטר מעל המים, לנקודה שדרך הגישה היחידה אליו היא מלמעלה בעזרת מערכת חבלים (סנפלינג).

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בתחילה נשלח מחלץ עם ציוד לחילוץ ממים זורמים, ששחה לעבר המטייל על הסלע ומשה אותו לגדה בבטחה. המטייל סבל מקור וחובשי היחידה העניקו לו טיפול רפואי.

במקביל, צוות מקצועי אחר של היחידה בנה מערכת לחילוץ מבוססת חבלים. מחלץ גלש לעבר המטייל עם ציוד הכולל רתמה, קסדה ונעלים כדי לקשור אותו ולהעלות אותו למקום מאובטח, ושם לקבל טיפול ראשוני.

יחד עם כל הפעילות המבצעית הזו, בחניון חיכו למחולצים ולמשפחותיהם צוות 'חוסן', שסייע להם להירגע, ולעכל את האירוע.

יצוין כי רק אמש הבאנו ב'בחדרי' את אזהרתו של אמיר דובדבני מיחידת חילוץ גולן, שביקש להזהיר שלא לצאת לטיולים ביום השואה.

מסתבר שאותם מטיילים קראו את הכתבה של 'בחדרי' ולא לקחו אותה ברצינות, לאחר המקרה שאירע להם הם ניגשו לדובדבני וביקשו ממנו סליחה.

"בבוקר קראתי את הכתבה שלך", אמר הצעיר, "וחשבתי לעצמי הנה עוד אחד שמחפש את החרדים ובא לבלבל את המוח. בהמשך היום יצאתי לטיול בבניאס עם חברים".

"שני חברים נסחפו למים הזורמים ובנס הצליחו להחזיק את עצמם במים. הזמנו מיד חילוץ שעשו עבודת קודש בתנאים קשים, בין המחלצים אני פוגש אדם ששמו אמיר דובדבני".

"נגשתי אליו שאלתי אותו אתה אמיר מהכתבה ב"בחדרי". התברר שזה אכן הוא. אמרתי לו סליחה. סליחה שלא לקחנו את הדברים שלך מספיק ברצינות".

בניאס חילוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד