י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תעלומת התאונה

פגע וברח: שני החשודים נהגו באותו הרכב?

שניים מהחשודים במעורבות בתאונה הובאו לבית המשפט היום, שם הוארך מעצרם • התעלומה: מי אחז בהגה בשעת הנסיעה? • המשטרה מייחסת לשני החשודים חשד כי נהגו ברכב בזמן התאונה

פגע וברח: שני החשודים נהגו באותו הרכב?
נתנאל סנדרוסי צילום: הדס פרוש, פלאש 90

תאונת הפגע וברח בירושלים: מעצרם של שניים מהחשודים במעורבות בתאונה בה נפצע אנושות הילד החרדי בן ה-11 במהלך חול המועד פסח, הוארך בחמישה ובשבעה ימים. 

לבית משפט לתעבורה בירושלים הובאו היום (שני) שניים מהחשודים במעורבות בתאונה. האחד, נתנאל סנדרוסי החשוד כי פגע וברח, והשני מאיר, שנעצר הלילה כשהוא מסתתר בדירה בגבעת שמואל. יחד עם מאיר נעצרו גם שני אחיו.

על פי חשד המשטרה, בזמן התאונה, סנדרוסי יחד עם מאיר נסעו ברכב מסוג וולבו שחור בכביש רמות, שם רכבם פגע בילד שעף למרחק של כ-15 מטר כתוצאה מהפגיעה, "הרכב המשיך בנסיעה קצרה ונעצר, אחד המשיבים ירד מהרכב והתבונן בפצוע בכביש, נכנס לרכב והמשיך בנסיעה". לטענת המשטרה, הרכב המשיך בנסיעה פרועה, במהירות של 158 קמ"ש, חצו באור אדום (צומת גבעון) ונכנסו לשכונת נווה מנחם בגבעת זאב שם נטשו את הרכב.

בשלב זה, המשטרה מייחסת לשני החשודים שהיו ברכב, כי אחזו בהגה. "עוד לא נתקלתי בכזו עזות מצח" אמר פרקליטו עו"ד משה סחומי. "לבוא לבית משפט להגיש בקשה על שני חשודים ולהגיד ששניהם נהגו ברכב בזמן התאונה? לא אתפלא אם הוא יגיד ששניהם ישבו אחד על הרגליים של השני" וביקש שנציג המשטרה יפרט כלפי מי מייחסים את החשד בנהיגה בזמן התאונה. "זה לא יכול לשבש את החקירה, שניהם לא נהגו ברכב".

הטוען המשטרתי רס"ב רן כרמלי סירב להשיב בפומבי לשאלה מי חשוד שנהג ברכב, וכתב זאת על דף לשופטת שקיבלה את בקשתו. עורך הדין סוחמי התייחס לדבריו של כרמלי שייתכן וסנדרוסי ירד מהרכב מיד לאחר התאונה, אך לא ידע לומר בוודאות אם הוא עלה בחזרה, ועל כך אמר "קורה משהו נדיר מאוד. המשטרה מאשימה או מחשידה שני חשודים ששניהם נהגו ברכב". לדבריו הראיות נחלשו ובעקבות כך ביקש לשחרר את סנדרוסי, ואף הציע שאיתיאל יעבור בדיקת פוליגרף כדי להוכיח את אמינותו.

השופטת ציינה בהחלטתה "אינני סבורה כי החשד הסביר נחלש, וישנן ראיות שאף מחזקות במשהו את החשד". יחד עם זאת, היא סברה שאין מקום להיעתר לבקשה המלאה של המשטרה להאריך את מעצרו בעשרה ימים, והסתפקה במחצית, חמישה ימים, כדי לבחון את הראיות תוך פרק זמן קצר יותר. השופטת שרית זוכוביצקי-אורי הוסיפה כי במידה והמשטרה תבקש הארכה נוספת, יהיה עליהם להגיש את החומר הגולמי של איכון הטלפון של סנדרוסי.

באשר לחשוד השלישי, מאיר בן 24, שנעצר הלילה בדירה בגבעת שמואל, אמר מי שמנהל את החקירה, עו"ד ניר פנחס מימ"ר ירושלים, כי מיום התאונה לפני שבועיים "הסתתר למרות שהיו מספר פניות לבני משפחה ומקורבים, כדי שיסגיר את עצמו". גם לגביו ביקשה המשטרה להאריך את המעצר בעשרה ימים בתואנה כי "היקף החקירה גדול, חקירה מורחבת". בדיון אמר פרקליטו כי מרשו מאיר, מעוניין למסור גרסה אחרי הדיון מעצר.

השופטת ציינה כי מחומרי החקירה שהציגה בפניה המשטרה בחשד להפקרה לאחר תאונה, שיבוש הליכים, נהיגה בחוסר זהירות, במצב שמסכן הולכי רגל ונהיגה בקלות ראש - "עולה חשד סביר לעבירות המיוחסות", והאריכה את מעצרו של מאיר בשבעה ימים עד ליום ראשון.

מצבו של הילד חיים בנימין זאב (11) בן שושנה רייזל ביגלאייזן, עדיין מאושפז במצב קשה מאוד במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים שערי צדק וזקוק לרחמי שמים מרובים.

כפי שדווח בשבוע שעבר ב'בחדרי חרדים', לאחר התאונה ביום ראשון של חול המועד פסח, איתיאל בן -27 נחקר במשטרה, מסר גרסה ושוחרר. לאחר שגרסתו לא הסתדרה עם פרטי החקירה, ביום שלישי שעבר בוצע חיפוש בביתו על ידי משטרת ירושלים עם צו שופט, הוא נעצר, נחקר שוב ולטענת המשטרה הגרסה שלו השתנתה. אתמול (ראשון) הובא הובא בשנית לבית המשפט, שם הוארך מעצרו בהסכמה ביומיים עד למחר (שלישי).

פגע וברח תאונת דרכים מעצר חשוד שיבוש הליכי חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד