י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"הייתי גמור"

צעיר חרדי עוכב בשדה ופספס את השמחה

הוא בסה"כ תכנן להגיע לשמחת בר המצווה של האחיין, את הטיסה לאנגליה, הוא עשה עם עצירה בטורקיה, אולם משום מה שוטרי הגבול חשדו בו כי הוא מוסלמי ומאותו רגע עד שנחת בישראל, הוא עבר יממה וחצי מתישות ושינה על ספסל ללא אוכל • "הייתי גמור", הוא מספר ל'בחדרי'

צעיר חרדי עוכב בשדה ופספס את השמחה
הצעיר החרדי וחפציו על רקע מושבים בשדה תעופה צילום: באדיבות המצלם

צעיר חרדי עוכב יממה וחצי בשדה התעופה בטורקיה, לאחר שלטענת הטורקים, הם חשדו בו שהוא מוסלמי.

צעיר חרדי בן 21 שטס לאנגליה דרך טורקיה, שב לאחר יממה וחצי לארץ, לאחר שרשויות שדה התעופה בטורקיה סרבו לתת לו להמריא בטיסת המשך לאנגליה.

הצעיר ששוחח עם 'בחדרי חרדים', ביקש שלא לפרסם את שמו, מאחר ובני משפחתו נמצאים עדיין באנגליה, וחלקם יחזרו לארץ דרך טורקיה, והדבר האחרון שהם רוצים, זו התנכלות מצידם של הטורקים.

ביום ראשון האחרון, טס הצעיר מישראל לאיסטנבול, משם המריא לכיוון העיר דלמאן. לטענת הצעיר החרדי, מיד כשנחת לטיסת המשך למנצ'סטר - אנגליה, נאמר לו לצאת מהשדה ולחזור מיד חזרה, וזאת כדי להתחיל בבידוק ביטחוני מלא.

ואז לטענת הצעיר הטורקים אמרו לו שהוא דומה למוסלמי, וטענו שהדרכון מזויף, "הם נתנו לי לקרוא מילים בעברית מהדרכון כדי לראות אם אני עברי", מספר הצעיר ל'בחדרי'.

ואז הם הודיעו לו שהוא מעוכב בשדה, כי הם צריכים לבדוק לגביו, הוא נלקח על ידי שוטרים בלבוש אזרחי לתחנת המשטרה בשדה, ואז הוא התבקש לחכות.

הצעיר שאינו דובר אנגלית, התקשה לנהל איתם שיחה, הם נתנו לו להתקשר להוריו שהיו איתו בקשר, אחיו של הצעיר פנה לסגן השר ח"כ מאיר פרוש, שמיד פנה למשרד החוץ בנושא. לאחר כמה שעות החזירו לו את הדרכון, אך הוא כבר פספס את הטיסה למנצ'סטר, שם היו כבר הוריו ושאר בני משפחתו שהגיעו לבר מצווה שחגגה בתם לבנה.

הטורקים הודיעו לו שהוא לא יכול לטוס לאנגליה, מאחר והבריטים לא מוכנים להכניס אותו, לטענתו הם ביקשו ממנו ויזה לבריטניה, דבר מופרך, מאחר וישראלים לא צריכים ויזה לאי הבריטי.

בזמן הזה הוא היה בקשר עם משרד החוץ, ונאמר לו על ידי אחד הנציגים בשגרירות המקומית, "לא לעזוב את שדה התעופה בשום פנים ואופן, כי שם אנחנו שמים עליך עין". הצעיר לא עזב את השדה, אך השעות התארכו והוא נרדם באפיסת כוחות על הספסל, "אחד המוכרים עשה לי טובה ומכר לי מים בדולרים, הייתי גמור".

יום שני בבוקר הצעיר התעורר מוקדם, בשעה 08:00 הוא יצר קשר עם השגרירות, שם אמרו לו שזה בטיפול, "נרדמתי שוב והתעוררתי בשעה 11:00, התקשרתי למספר של השגרירות, ואמרתי לנציגה שאני בדרך להתמוטטות", סיפר הצעיר ל'בחדרי חרדים'.

הנציגה נשארה איתו בקשר בדקות הללו ואמרה לו שכבר הוא ישוחרר משם, ואכן לאחר כמה דקות, שוטר של משטרת הגבולות לקח אותו לכיוון המטוס ומשם הוא המריא חזרה לאיסטנבול. הצעיר מספר, כי "ברגע שהנציגה דיברה עם אחד מהשוטרים שם, היחס אלי הפך ללבבי מאד, אך השעות הארוכות ממש גמרו אותי".

לאחר שהצעיר נחת באיסטנבול, הוא המתין שם שעות נוספות עד לטיסתו לארץ, מאחר ולא היתה טיסה בטווח הזמן המיידי. הצעיר נחת בארץ ביום שלישי בבוקר והבטיח, "דרך טורקיה אני כבר לא אסע יותר".

יש לציין ש'בחדרי חרדים' עקב אחר הצעיר בזמן העיכוב דרך משפחתו, אך נמנע מלדווח על המקרה, כדי לא לגרום לטורקים להצר לו בכוונה. כמו כן, דובר משרד החוץ עמנואל נחשון היה בקשר עם 'בחדרי חרדים' והזרים עדכונים על מצבו. משרד החוץ היה בסיפור עד להמראת הצעיר לישראל.

רק לאחר שהצעיר נחת בשלום בארץ, 'בחדרי חרדים' מפרסם את הסיפור.

שדה תעופה חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד