י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
זוכרים את החללים

בהובלת הרב הראשי: מיזם הנצחה ראשון מסוגו

היום (רביעי) יוצא לדרך מיזם הנצחה ראשון מסוגו בהובלת הרב הראשי לישראל, הגר״ד לאו, יחד עם ארגון ה-rca • כל הפרטים

בהובלת הרב הראשי: מיזם הנצחה ראשון מסוגו
חיילים בכותל ביום הזיכרון צילום: פלאש 90

היום (רביעי) יוצא לדרך מיזם הנצחה ראשון מסוגו בהובלת הרב הראשי לישראל, הגר״ד לאו, יחד עם ארגון ה-rca (הסתדרות הרבנים אמריקה), בו במהלך השנה הקרובה יונצחו כלל חללי מערכות ישראל ופעולות האיבה על ידי כ-1,400 קהילות ה-rca ברחבי ארצות הברית.

כל קהילה תקבל רשימה של כ-18 חללים אותם היא תיקח על עצמה להנציח בדרכה שלה, אם בלימוד משניות, כינוס מרכזי לזכרם, לימוד אודות מורשתם וכן חיבור עם משפחות החללים.

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו: ״יום הזיכרון לחיילי צה"ל ולחללי מערכות ישראל, הוא יום קשה למשפחות רבות. זה גם יום שמחייב אותנו לחשבון נפש, בעיקר סביב השאלה כיצד זכרם ומורשתם של הנופלים הקדושים יזכרו.

הקדושים, שמסרו נפשם למען עמם וארצם, ראויים למפעל הנצחה לא רק במדינת ישראל אלא בעולם היהודי כולו.

במכתבו המשותף עם ארגון הקהילות בארה׳ב כתב הרב לאו ׳סברתי שמן הנכון הוא להקים עמכם מיזם "אמץ חלל". בו הקהילות בארצות הברית תקבלנה על עצמן להשתתף בהנצחה ולהעלות את זכרם של הנופלים. זהו חיבור נכון בין יהדות הארץ ליהדות התפוצות, כשכולם חשים רגש הכרת תודה והערכה לאלו שמסרו נפשם."

עוד מוסיף הרב הראשי ״אני מברך את ראשי הrca אשר אנו פותחים את המיזם יחד איתם מתוך מטרה לצרף בהמשך את כלל הקהילות היהודיות בעולם לפרויקט חשוב זה של ערבות הדדית בין העם היהודי בכל רחבי העולם, אנו מקווים כי הפרויקט יעמיק וייקבע כמסורת לכל השנים הבאות ועם ישראל כולו, לא רק תושבי ישראל ינציחו ויזכרו את הקדושים שנפלו למען עם ישראל״.

הנצחה הרב לאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד