י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"מתעקשים לקבל שליטה במנגנון"

המו"מ: כך מלחיצים החרדים את הליכוד

ברקע מחאת הנציגים החרדים על מתן היתרי עבודה בידי ראש הממשלה ושר הרווחה עבור חילול שבת בשל אירועי תחרות השירה הבינלאומית שצפויה להתקיים בשבוע הבא, רוקמים ביהדות התורה מהלך שעשוי להקשות על המאמצים להקמת ממשלה ומבקשים שליטה במנגון הרלוונטי

המו"מ: כך מלחיצים החרדים את הליכוד
צוותי המשא ומתן צילום: באדיבות המצלם

לאחר שביהדות התורה יזמו מחאה בכך שביטלו את ישיבת המו״מ השלישית עם הליכוד בשל חילולי השבת ההמוניים הצפויים במהלך אירוע האירוויזיון - כעת יש מי שיוזם את הצעד הבא שיקשה על הקמת הקואליציה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בסיעת יהדות התורה שוקלים ביממה האחרונה להודיע כי יחתמו על ההסכם הקואליציה באם יגיעו לכדי הסכם רק אחרי סיום תחרות האירוויזיון וזאת כאות מחאה על חילולי השבת הרבים שצפויים להתקיים בה.

ככל שנודע ל'בחדרי חרדים', ראשי סיעת יהדות התורה בוחנים את הצעד הזה לאחר שהבינו כי לא ניתן לפעול כדי לבטל את האירוויזיון. כל שהצליחו עד כה זה לקבל התחייבות מראש הממשלה נתניהו לצמצם את עיקרי חילול השבת במספר העובדים.

ביהדות התורה אומרים היום ל'בחדרי חרדים' כי "אי אפשר שמידי כמה שבועות נחזור על חילולי השבת שוב ויאמרו לנו כי לא ניתן לבטלם. אנחנו דורשים לקבל שליטה במנגנון של היתרי העבודות על ידי סגן שר במשרד הרווחה או כל פקיד אחר. זה יקשה חד משמעית על פעולות שכרוכות בהן חילול שבת".

באם הצעד הזה אכן יצא אל הפועל הרי שמדובר במהלך פוליטי שיקשה על הרכבת הקואליציה כאשר יהדות התורה לרוב זו הסיעה הראשונה שחותמת על ההסכם הקואליציוני. הפעם הדבר מורכב יותר בגין התעקשותו של יו"ר ישראל ביתנו חה״כ אביגדור ליברמן, שאמר כי יחתום רק אחרי שיראה את ההסכמים עם הסיעות החרדיות.

גם בפן הטכני, באם המהלך יצא אל הדרך, הרי שזה יביא ללחץ בקרב הליכוד שכן בשבוע הבא ביום רביעי יסתיימו 28 הימים הראשונים להרכבת הממשלה, כאשר אם הם יבקשו הארכה נוספת, אירוע האירוויזיון מעניק להם תשעה ימים (לא כולל שבת ושישי) לשיחות מו״מ קואליציוניות.

כזכור, כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', בליכוד שללו את הנוסח שהציעו ביהדות התורה בכל עניין השבת ובו דרישה לחוקק ולשנות מספר חוקים תוך הצבת דד ליין להעברת החוקים בנושאי התעסוקה בשבת ובהם גם דרישה שלא לאשר עבודות רק למי שאינו יהודי.

יהדות התורה הליכוד חילול שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד