ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"מחה תמחה את זכר עמלק"

קיצונים תקפו באלימות צוות של לוחמי אש

צוות לוחמי אש הוזעקו לשכונת מאה שערים בירושלים כדי לכבות שריפה, קיצוניים תושבי המקום שראו את דגל ישראל מתנופף על רכב הכיבוי, ניסו לתלוש אותו באלימות • "חסמו את דרכנו, ובזמן זה, אחרים טיפסו על הכבאית תלשו את הדגל וקרעו אותו"

קיצונים תקפו באלימות צוות של לוחמי אש
הסרת דגל ישראל מכבאית צילום: לירן תמרי - מיינט ירושלים

קיצוניותם מעבירה אותם על דעתם? צוות לוחמי אש שהיה בדרכו לשריפה בשכונת מאה שערים בירושלים, הותקף באלימות ועוכב מלהגיע לכבות את האש, וכל זאת ב'עוון' שעל הכבאית התנוסס דגל ישראל.

הערב (חמישי), נקרא צוות כיבוי והצלה מתחנת ירושלים, לכבות שריפה ברחוב שפיצר בשכונת מאה שערים בבירה. במהלך הנסיעה לכיבוי השריפה, הותקף צוות הכיבוי בצורה ברוטאלית ע"י עשרות רבות של תושבים מקומיים אשר ניסו להוריד את דגל ישראל שהיה על רכב הכיבוי, דגל שהתנוסס על הכבאית לרגל יום העצמאות.

לוחמי האש נאבקו איתם תוך כדי שהם סופגים מהלומות, יריקות, דחיפות וקללות, והצליחו למנוע לזמן קצר את תלישת הדגל, אולם לאחר שהמשיכו בנסיעה למקום השריפה, חסמו התושבים המפגינים את הכבאית תוך כדי שהם שוכבים אל מול גלגלי הכבאית, ובזמן זה תלשו מפגינים אחרים את הדגל מהכבאית ואף עשו נזק לציוד ברכב הכיבוי ולכבאית עצמה.

לאחר מכן, אותם קיצונים העלו את הדגל באש, תוך שהם שרים "מחה תמחה את זכר עמלק".

בכבאות והצלה לישראל מחוז ירושלים רואים בחומרה תקיפה של לוחמי אש שכל מטרתם היא הצלת נפש ורכוש, כואבים את הפגיעה הקשה בסמלי המדינה ומתכוונים לפעול מול גורמי האכיפה כדי שהתוקפים יאותרו ויועמדו לדין.

"במהלך נסיעתנו, הותקפנו על ידי חרדים (קיצונים א.ש.) ממאה שערים שהפגינו במקום. כשהבנו שהם מתכוונים לקרוע את דגל ישראל שתלינו על הכבאית לרגל חג העצמאות, ירדנו מהרכב" סיפר רס"ל אבי לוי מפקד הצוות שהותקף". נאבקנו בהם תוך כדי שכל העת, אנחנו סופגים דחיפות, מהלומות וקללות מהמפגינים".

בשלב מסוים, כך רס"ל לוי, "הצלחנו להרחיק אותם לזמן קצר מהכבאית, אולם כשהמשכנו בנסיעה לעבר השריפה, מספר תושבים נשכבו אל מול הגלגלים של הכבאית, חסמו את דרכנו, ובזמן זה, אחרים טיפסו על הכבאית תלשו את הדגל וקרעו אותו".

רס"ל לוי אומר "עצוב לנו כלוחמי אש וכאזרחי המדינה, שאנשים שאנו באים להציל ולשמור על רכושם מפני שריפה, תוקפים אותנו בצורה כזאת ומבזים את סמלי המדינה שלנו".

לוחמי אש מאה שערים שריפת דגל ישראל הפגנת קיצונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד