י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לא מפסיק

אובססיה חולנית? ההסתה היומית של לפיד

לא מפסיק להסית: בשבוע האחרון כמעט מידי יום הוא מצייץ ומתבטא נגד החרדים ואיש ב'כחול לבן' לא יוצא בשמו ובזהותו לגנות את האובססיה החולנית

אובססיה חולנית? ההסתה היומית של לפיד
יאיר לפיד צילום: פלאש 90

לפיד לא מפסיק להסית. בשבוע האחרון כמעט מידי יום הוא מצייץ ומתבטא נגד החרדים ואיש ב'כחול לבן' לא יוצא בשמו ובזהותו לגנות את האובססיה החולנית מתוך ראייה למרחוק שבעתיד הם יצטרכו את החרדים בכדי להקים ממשלה והפלא העיקרי מופנה כלפי יו"ר המפלגה ח"כ בני גנץ.

הבוקר (שני) מצייץ לפיד שוב נגד החרדים וכותב לעוקביו, "יש סיכומים עקרוניים בין הליכוד למפלגות החרדיות. מקצר לכם את העיקר: מכרו אתכם. בגדול. שימו לב גם לתרגיל הקבוע - הם מנסים להבליט את הנושאים העקרוניים (גיור, גיוס) כדי שאף אחד לא ישים לב לזה שמדובר בתקציבים שלא היו כמותם מעולם".

כזכור, אתמול ביקר לפיד יחד עם שניים מחברי סיעתו מאיר כהן ופנינה תמנו שטה במפעל פיניציה שבירוחם המחלל שבת ונמצא במשבר לפני פיטורי עובדים או סגירתו בשל חרם חרדי ואמר, ‏"זה צעד ראשון בדרך למדינת הלכה שאסור לתת לו לקרות. ביקרתי הבוקר במפעל פיניציה בירוחם. יש על התעשייה בדרום איום חמור, קודם סגרו את נגב קרמיקה, אמיליה קוסמטיק בסכנה, ועכשיו פיניציה בסכנת סגירה שאינה מחויבת המציאות רק בגלל חסידות קיצונית אחת שמתחילה להוביל לחרם נגד המוצרים".

רצף המתקפות נגד החרדים, החל בתחילת השבוע שעבר כאשר בתוך יממה יצא יאיר במתקפה חריפה נגד החרדים.

בפעם הראשונה היתה זו נגד הראשל"צ הגר"י יוסף שכינה את בתי התפילה של הרפורמים כבתי עבודה זרה. "הרב הראשי לישראל, קרא ליותר ממיליון יהודים רפורמים "עבודה זרה" והוסיף השמצות ועלבונות. רובם המכריע של הרפורמים, יהודים אמריקאים אוהבי ישראל שנלחמים עם אנטישמיות גוברת", צייץ לפיד בחשבון הטוויטר שלו והוסיף, "למה להעליב ולהרחיק? ראש הממשלה צריך לקרוא לו לסדר. הוא לא יעשה את זה כמובן. הוא צריך את ש"ס בשביל החסינות מהכלא".

הפעם השניה, היתה מתקפה חריפה בנושא חוק הגיוס פלוס סילוף עובדות, בראיון שהעניק ביום שני האחרון לרשת ב' טען יאיר לפיד כי "נתניהו מוכר את הגיוס לצה"ל כבר שנים, כדי שליצמן ודרעי יוציאו אותו מהכלא. עכשיו הם גם מנסים לגרום לליברמן למכור כל דבר שהוא נשבע או הבטיח לו".

בראיון אמר עוד לפיד וסילף, "אם קוראים לך משה ואתה סבא בן 80 שנלחם בכל מלחמות ישראל, תקבל קצבה של 2,432 שקל. ואם קוראים לך משה ואתה תלמיד ישיבה בן 19 שמשתמט מגיוס לצה"ל - אתה מקבל קצבה של 7,800 שקל מהמדינה".

בחשבון הטוויטר שלו הוא הוסיף לתקוף, "כרטיס היציאה מהכלא של נתניהו כולל גם את מכירתם של ערכי היסוד של צבא העם. אם הקומבינה של ביבי עם המפלגות החרדיות תעבור, כל מי שיש לו ילד שצריך להתגייס לצבא, ידע שיש כאלה שהילדים שלהם לא צריכים להתגייס כי ביבי צריך חסינות מליצמן ודרעי. ליברמן, לא התחייבת שלא תשנה אף אות בחוק הגיוס?".

בעקבות טיעוניו כי תלמיד ישיבה מקבל 7,800 שקל בחודש, ספג לפיד מתקפה חריפה הן ברשתות החברתיות בעיקר מצד חרדים, כמו גם הודעה שרצה במאות קבוצות וואטסאפ כדלהלן, "מקומות אחרונים לכולל יום שלם מילגה 7,800 ש"ח, שמירת סדרים חובה. .......0549 יאיר. סניפים בירושלים מודיעין עילית ביתר עילית בית שמש ובני ברק".

גם חבר הכנסת בצלאל יואל סמוטריץ' מראשי איחוד מפלגות הימין, תקף את לפיד וקרא לו להתנצל, "ערב יום הזכרון יאיר לפיד בוחר לשקר כדי להסית נגד הציבור החרדי ולומדי התורה ולסכסך ביננו. הוא אמר ברדיו שאברך מקבל 7,800 ש"ח לחודש!! שקר גס. מספר מדומיין ומנותק מהמציאות. כיהודים סבלנו מספיק מאלה שהעלילו עלינו עלילות שקשורות לכסף. יאיר, תתנצל!".

לפיד לא רק שלא התנצל, אף תקף בחזרה את סמוטריץ' וכתב לו, "סמוטריץ', ערב יום הזכרון אני מציע שתגן על אלה שמתגייסים לצה"ל לא על אלה שאתה עוזר להם להשתמט מגיוס. מעבר לזה, אני לא מקבל ממך הוראות, אבל אתה יכול תמיד להמשיך לחלק הוראות לראש הממשלה שאותו אתה סוחט בתמורה לחסינות מהכלא".

ואל מול כל זאת, יו"ר 'כחול לבן' ח"כ בני גנץ שותק ולא מסתייג, הוי אומר שבשתיקתו הוא תומך ומגבה את לפיד באמירותיו, שתיקה שעלולה לקבור את סיכויו להיות אי פעם ראש ממשלה, שכן מתוצאות הבחירות האחרונות למדנו את כוחן העצום של המפלגות החרדיות שבלעדיהן אין היתכנות להקמת ממשלה בישראל.

יאיר לפיד הסתה חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד