י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הורדת המחירים

מו"מ: ב'יהדות התורה' דואגים לעסקים הקטנים

ביהדות התורה דואגים לעסקים הקטנים: ידרשו במו"מ הקואליציוני לפתוח את התחרות בשוק הסליקה לטובת הורדת המחירים עבור בתי העסק 

מו"מ: ב'יהדות התורה' דואגים לעסקים הקטנים


מלאכת הרכבת הממשלה בעיצומה וב'יהדות התורה' מגיבים לביקורת על זניחת הנושאים הכלכליים. בימים האחרונים העלו גורמים במפלגה בפני צוותי המו"מ הקואלציוני, את הדרישה לפעול למען פתיחת התחרות על שוק הסליקה של חברות האשראי לטובת העסקים הקטנים.

גורם ביהדות התורה ל'בחדרי חרדים': "אין סיבה שעסקים קטנים יהיו שבויים בידי שחקנים מונופוליסטים. צריכה להיות תחרות והעסקים הקטנים חשובים לנו".

על פי המצב כיום, קיימות שתי חברות האשראי כאל וישראכרט שמוכרות בבלעדיות לבתי העסק את המותגים - דיינרס ואמריקן אקספרס בהתאמה ובכך מאלצות את העסקים הקטנים לגבות עמלות סליקה גבוהות ממחזיקי הכרטיסים הללו.

לדברי הגורם הבכיר, במפלגה שוקלים לדרוש מהממשלה לפעול לפתיחת התחרות בשוק הסליקה בישראל לטובת הפחתת הנטל הכלכלי על עסקים קטנים ובינוניים.

על מנת לשנות את המצב כיום שר האוצר נדרש להשתמש בסמכותו בחוק הבנקאות לראות במנפיקים וחברות הבנות שבבעלותן "מנפיק בעל היקף פעילות רחב", מהלך כזה יעניק אפשרות לכלל הסולקים להציע לבתי העסק את מותגי האשראי השונים לדוגמת – מאסטרקארד, ויזה, אמריקן אקספרס, דיינרס ויוניון פיי.

ב'יהדות התורה' מסבירים, כי המהלך אינו כרוך בתוספת תקציב או תקנים ויביא באופן מיידי להגברת התחרות, יוריד את עמלת הסליקה הממוצעת לבית עסק בישראל ויקל על נטל העסקים הקטנים בסכום המוערך בכ- 150 מיליון ש"ח.

משא ומתן יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד